Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Itunes Radio till Sverige nästa år"

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon gång under första halvan av nästa år planerar Apple att lansera Itunes Radio i bland annat de nordiska länderna.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 15:27

Jo tjena det tror jag först på när det kommit

jag är på! har all min musik i itunes och itunes radio hade kompletterat ganska väl. även om jag använder spotify och har funderat på att migrera mitt bibliotek till spotify. tycker att senaste iterationen av itunes har blivit klart sämre. helst att jag inte kan ha mina spellistor till vänster samtidigt som jag har mitt bibliotek till höger. nu måste jag välja antingen eller.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 16:15
Ursprungligen av el gringo:

jag är på! har all min musik i itunes och itunes radio hade kompletterat ganska väl. även om jag använder spotify och har funderat på att migrera mitt bibliotek till spotify. tycker att senaste iterationen av itunes har blivit klart sämre.helst att jag inte kan ha mina spellistor till vänster samtidigt som jag har mitt bibliotek till höger. nu måste jag välja antingen eller.

Förstår inte hur du menar? Jag kan se mina spellistor i vänsterfältet och samtidigt mitt bibliotek i det stora fönstret.

oops...jag måste ha missat den inställningen. tack @lappen71

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-08 16:19

Menyn Innehåll - Visa sidofält

Ursprungligen av Redaktionen:

Någon gång under första halvan av nästa år planerar Apple att lansera Itunes Radio i bland annat de nordiska länderna.

Läs hela artikeln här

För lite. Alldeles på tok för sent.

Spotify slår iTunes Radio med med hästlängder. Känns inte en som det är en fair fight ens. Nyheten är en axelryckning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 17:57
Ursprungligen av iTiger:

För lite. Alldeles på tok för sent.

Spotify slår iTunes Radio med med hästlängder. Känns inte en som det är en fair fight ens. Nyheten är en axelryckning.

Du ska nog vara försiktig med domedags profetior annars är risken att du blir påmind en dag om hur fel du hade

För oss som bara använder iTunes att lyssna och organisera musiken kan det bli en hit.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-10-08 18:30

Kolla in Wimp som alternativ till Spotify:
http://wimpmusic.se/wweb/index/

Hög kvalité, reklamfritt och gratis för OS X.

Wimp finns ju med lossless nu också.
Rekommenderas!

Ursprungligen av iTiger:

För lite. Alldeles på tok för sent.

Spotify slår iTunes Radio med med hästlängder. Känns inte en som det är en fair fight ens. Nyheten är en axelryckning.

Fast Itunes Radio är ett bra komplement om man likt mig vägrar Spotify. Har sedan länge tröttnat på stympade album och att en del album hipp som happ försvinner. Sen tycker jag att det är principiellt fel att betala för musik som man redan har betalt för om man har en stor skivsamling.

Ursprungligen av lappen71:

Du ska nog vara försiktig med domedags profetior annars är risken att du blir påmind en dag om hur fel du hade

För oss som bara använder iTunes att lyssna och organisera musiken kan det bli en hit.

Seja! Något vi är överens om!=)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-10-08 19:13

Bara match lanseras också så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 20:09

Apple borde gjort en Spotify av iTunes. Men jag förstår de är rädda att förlora försäljning av musik då. Trevligt att det kommer dock.

Som sagt kommer iTunes Match så är jag mer än nöjd. Helt plötsligt kan man då ha hela sitt musikbibiliotek tillgängligt utan att behöva ha det nerladdat.

varför är spotify så mycket bättre än itunes radio?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 22:47
Ursprungligen av el gringo:

varför är spotify så mycket bättre än itunes radio?

Bättre och bättre är helt beroende på vad du är ute efter.
Med Spotify kan välja vilka låtar du kan spela,skapa spellistor.
iTunes Radio slumpas musiken efter din musiksmak (förvald station/artist)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 22:49
Ursprungligen av lappen71:

Bättre och bättre är helt beroende på vad du är ute efter.
Med Spotify kan välja vilka låtar du kan spela,skapa spellistor.
iTunes Radio slumpas musiken efter din musiksmak (förvald station/artist)

Spotify har en radiofunktion också. Jag skulle med det våga säga Spotify är bättre. Bortsätt från priset då!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 23:10
Ursprungligen av Erik.dv:

Spotify har en radiofunktion också. Jag skulle med det våga säga Spotify är bättre. Bortsätt från priset då!

Jag vet det men varför krångla till det och inte bara nämna dom största skillnaderna.

Du tycker det är bättre men det beror på att du har andra behov.
Jag vill köpa och äga min musik,ha den fysiskt och veta att har jag en gång betalt för den så är den min.
Med Spotify kan man inte spara enskilda album utan att det blir spellistor.
Jag skulle vilja skapa en mapp som heter Album,under den mappar i bokstavs ordning A,B,C osv
Sen lägga in alla dom album jag vill ha i respektive mapp.
Kunde man göra det så vore det ett stort plus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 23:15
Ursprungligen av lappen71:

Jag vet det men varför krångla till det och inte bara nämna dom största skillnaderna.

Du tycker det är bättre men det beror på att du har andra behov.
Jag vill köpa och äga min musik,ha den fysiskt och veta att har jag en gång betalt för den så är den min.
Med Spotify kan man inte spara enskilda album utan att det blir spellistor.
Jag skulle vilja skapa en mapp som heter Album,under den mappar i bokstavs ordning A,B,C osv
Sen lägga in alla dom album jag vill ha i respektive mapp.
Kunde man göra det så vore det ett stort plus.

Nu jämför du iTunes med Spotify, inte iTunes Radio med Spotify. Två väldigt olika saker.

Jag förstår vad du vill och det man kan både göra och inte göra i Spotify. Äga musiken gör du inte där (möjligen om du köper låtarna via dem vilket jag tror man kan numer). Spela album kan du, skapa spellistor kan du men kanske inte riktigt som du vill.

Med iTunes Radio har du just bara en radiofunktion. Vad jag önskar är att Apple erbjuder en prenumerationstjänst likt Spotify så jag kan strömma all musik de har där. DET vore helt fantastiskt då iTunes utbud överlag är mer stabilt än Spotify.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 23:45
Ursprungligen av Erik.dv:

Nu jämför du iTunes med Spotify, inte iTunes Radio med Spotify. Två väldigt olika saker.

Jag förstår vad du vill och det man kan både göra och inte göra i Spotify. Äga musiken gör du inte där (möjligen om du köper låtarna via dem vilket jag tror man kan numer). Spela album kan du, skapa spellistor kan du men kanske inte riktigt som du vill.

Med iTunes Radio har du just bara en radiofunktion. Vad jag önskar är att Apple erbjuder en prenumerationstjänst likt Spotify så jag kan strömma all musik de har där. DET vore helt fantastiskt då iTunes utbud överlag är mer stabilt än Spotify.

Nog skrev jag iTunes Radio och inget annat.

Ursprungligen av lappen71:

Bättre och bättre är helt beroende på vad du är ute efter.
Med Spotify kan välja vilka låtar du kan spela,skapa spellistor.
iTunes Radio slumpas musiken efter din musiksmak (förvald station/artist)

Nej möjligheten att köpa har dom visst tagit bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 23:51
Ursprungligen av lappen71:

Nog skrev jag iTunes Radio och inget annat.

Nej möjligheten att köpa har dom vist tagit bort.

Hmm… Jag blir förvirrad…

Med iTunes Radio kan du inte:

- Köpa och äga din musik, ha den fysiskt och veta att du en gång betalt för den så är den din
- Skapa en mapp som heter Album, under den mappar i bokstavs ordning A,B,C osv
- Sen lägga in alla dom album jag vill ha i respektive mapp.

Ovan har inget med iTunes Radio att göra. Skulle man kunna göra ovan skulle iTunes Radio vara oslagbart. Nu är det som du skriver en slumpmässig station av musik baserad på något någon annan tycker du ska lyssna på. Du har vissa val av station och / eller att den kanske är smart och baserar stationen, likt Spotify, på en given artist. Men med iTunes Radio kan du inte välja att lyssna på låtar från artist X, det blir som jag förstår det alltid slumpmässigt vad som spelas.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 23:55
Ursprungligen av Erik.dv:

Hmm… Jag blir förvirrad…

Med iTunes Radio kan du inte:

- Köpa och äga din musik, ha den fysiskt och veta att du en gång betalt för den så är den din
- Skapa en mapp som heter Album, under den mappar i bokstavs ordning A,B,C osv
- Sen lägga in alla dom album jag vill ha i respektive mapp.

Ovan har inget med iTunes Radio att göra. Skulle man kunna göra ovan skulle iTunes Radio vara oslagbart. Nu är det som du skriver en slumpmässig station av musik baserad på något någon annan tycker du ska lyssna på. Du har vissa val av station och / eller att den kanske är smart och baserar stationen, likt Spotify, på en given artist. Men med iTunes Radio kan du inte välja att lyssna på låtar från artist X, det blir som jag förstår det alltid slumpmässigt vad som spelas.

Men snälla nu får du och ta och läsa vad jag skriver!!

Första inlägget som svar på el gringos fråga var dom största skillnaden jag anser det är mellan iTunes Radio och Spotify.

Sen svarade jag på ditt påstående om att Spotify är bättre då skrev jag som argument att jag vill äga min musik.
Och att man inte kan sortera i foldrar

Förstår du nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 23:58
Ursprungligen av lappen71:

Men snälla nu får du och ta och läsa vad jag skriver!!

Första inlägget som svar på el gringos fråga var dom största skillnaden jag anser det är mellan iTunes Radio och Spotify.

Sen svarade jag på ditt påstående om att Spotify är bättre då skrev jag som argument att jag vill äga min musik.
Och att man inte kan sortera i foldrar

Förstår du nu?

Ja, och med iTunes Radio äger du inte din musik. Alltså pratar du om iTunes vilket är en helt annan sak än iTunes Radio kontra Spotify.

När jag säger "Spotify är bättre" men jag just "Spotify anser jag är bättre än iTunes Radio". Det har inget med iTunes att göra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-09 00:03
Ursprungligen av Erik.dv:

Ja, och med iTunes Radio äger du inte din musik. Alltså pratar du om iTunes vilket är en helt annan sak än iTunes Radio kontra Spotify.

När jag säger "Spotify är bättre" men jag just "Spotify anser jag är bättre än iTunes Radio". Det har inget med iTunes att göra.

Jag har inte sagt att man äger musiken med iTunes Radio.
Utan jag skrev att jag vill äga min musik som ARGUMENT till att jag tycker Spotify är sämre
Gör du allt för att missförstå eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-09 00:07
Ursprungligen av lappen71:

Jag har inte sagt att man äger musiken med iTunes Radio.
Utan jag skrev att jag vill äga min musik som ARGUMENT till att jag tycker Spotify är sämre
Gör du allt för att missförstå eller?

Men hur kan Spotify vara sämre pga man inte kan äga sin musik där när man inte kan göra det på iTunes Radio heller?

Jag förstår inte hur det är ett argument för att välja iTunes Radio.

Ett argument du kan ha är att du gillar att ha allting på "ett ställe", dvs du vill kunna köpa din musik på iTunes och även nyttja dess radio-funktion och slippa betala för Spotify. Det vore ett argument för iTunes Radio kontra Spotify. Men att säga "jag skrev att jag vill äga min musik som ARGUMENT till att jag tycker Spotify är sämre" är inget argument för iTunes Radio då du inte kan äga din musik där.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-09 00:13
Ursprungligen av Erik.dv:

Men hur kan Spotify vara sämre pga man inte kan äga sin musik där när man inte kan göra det på iTunes Radio heller?

Jag förstår inte hur det är ett argument för att välja iTunes Radio.

Ett argument du kan ha är att du gillar att ha allting på "ett ställe", dvs du vill kunna köpa din musik på iTunes och även nyttja dess radio-funktion och slippa betala för Spotify. Det vore ett argument för iTunes Radio kontra Spotify. Men att säga "jag skrev att jag vill äga min musik som ARGUMENT till att jag tycker Spotify är sämre" är inget argument för iTunes Radio då du inte kan äga din musik där.

Nej jag ger upp. Tydligen kan jag inte förklara så att du förstår mig.

Ursprungligen av lappen71:

Nej jag ger upp. Tydligen kan jag inte förklara så att du förstår mig.

Om det är någon tröst så fattar inte jag heller vad du snackar om.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-09 01:54
Ursprungligen av Erik.dv:

Spotify har en radiofunktion också. Jag skulle med det våga säga Spotify är bättre. Bortsätt från priset då!

Ok nu ser jag vad jag missade Får skylla på nattjobb.

Om det är så att vi nu får iTunes Radio så måste det innebära att vi får iTunes Match också. (förhoppningsvis)
Som jag förstår det betalar man för iTunes Match så får man iTunes Radio utan reklam på köpet och då är det ganska så svårslaget.

För mig är Spotifys akilleshäl möjligheten att organisera musiken som man kan göra i iTunes.

Förstår du mig nu då?

Senast redigerat 2013-10-09 04:02

Märkligt att Spotifys största vinst inte nämnts alls: I min värld är Spotify den stora vinnaren just delningsmöjligheterna med kompisar. Superenkelt att skicka iväg en blänkare till en polare... "Kolla in den här låten! Kram".

Och skulle du köpa en ny telefon så är det bara en inloggning bort sen har du all musik precis som du minns den. Eller som stackars mig... min arbetsgivare har tvingat på mig en vidrig Sony Experia som jag nödgas använda dagligen. Men gissa om det var enkelt att i vart fall minska spykänslorna när jag kunda logga in på Spotify med den.

Bevaka tråden