Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fabriksåterställa macbook air

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-11-22 20:22

Hej
Har precis köpt min första macbook och är inte alls så hajj på detta (men väldigt nöjd)
Den är dock begagnad och jag skulle vilja göra typ en fabriksåterställning av nått slag då grejer fårn förre ägaren finns kvar.
Någon som har en idiotenkel manual på detta?

Funkar inte för mig

När man läser i manualen så pratar dom om en enhet. Jag fick aldrig med någon sådan och jag vill även jag göra en fabriksåterställning så alla program å alla mina saker försvinner från datorn. Har testat att installera om programvaran genom att starta om och trycka cmd+R men allt finns fortfarande kvar trots det. Hur ska man då gå tillväga??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-06 20:46
Ursprungligen av Ewelyn Schlossman:

När man läser i manualen så pratar dom om en enhet. Jag fick aldrig med någon sådan och jag vill även jag göra en fabriksåterställning så alla program å alla mina saker försvinner från datorn. Har testat att installera om programvaran genom att starta om och trycka cmd+R men allt finns fortfarande kvar trots det. Hur ska man då gå tillväga??

Lugn i båten

Vilken årsmodell har du/ni av er MBA ?

MacBook Air late 2010 medföljde en USB-sticka med Mac OS 10.6 från Apple som man kan använda om man vill blåsa SSD disken. Jag har en sådan liggandes om någon vill låna den

Ursprungligen av cubeis:

Lugn i båten

Vilken årsmodell har du/ni av er MBA ?

MacBook Air late 2010 medföljde en USB-sticka med Mac OS 10.6 från Apple som man kan använda om man vill blåsa SSD disken. Jag har en sådan liggandes om någon vill låna den

Ja har en från 2012 då följde ingen sticka med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-06 21:04
Ursprungligen av Ewelyn Schlossman:

Ja har en från 2012 då följde ingen sticka med

Okey command + R vid uppstart och välj sedan skivverktyg markera disken till vänster i menyn, och formatera disken dvs radera den. Sedan tillbaks till huvudmenyn och lägg in operativsystemet när disken är ren.

Detta tar bort all data på disken, sopar rent allt så du vet

Lycka till .

Ursprungligen av cubeis:

Okey command + R vid uppstart och välj sedan skivverktyg markera disken till vänster i menyn, och formatera disken dvs radera den. Sedan tillbaks till huvudmenyn och lägg in operativsystemet när disken är ren.

Detta tar bort all data på disken, sopar rent allt så du vet

Lycka till .

Okej tack jag försöker

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-06 23:24

http://manuals.info.apple.com/en_US/macbook_a... och sidan 42 tror jag är det du vill ha för att komma på grön kvist med din MacBook air.

Ursprungligen av Ewelyn Schlossman:

Okej tack jag försöker

Du kan även skapa en USB-sticka om det känns bättre.

http://support.apple.com/kb/DL1433?viewlocale...

1
Bevaka tråden