Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i 99mac-forumen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det här är rätt ställe men jag prövar. Flytta gärna.

Jag har på senaste tiden börjat få upp skumma felrutor när jag klickar runt i 99mac-forumen. Den har kommit upp flera gånger när jag klickat NÄSTA SIDA under en flersidig SENASTE INLÄGG-lista men nu hände det även i samband med att jag postade ett nytt inlägg.

Rutan som kommer upp babblar nått om huruvida jag vill spara någonting. Ursäkta att jag inte minns närmare vad som står. Jag har för övrigt alltid valt avbryt eller motsvarande. Jag tror att det är precis samma typ av ruta som kommit upp alla gånger.

Kan det vara nån bugg med sidan eller är det mig det är fel på?

Snälla slå mig inte om min fråga är jättedum

  • Medlem
  • 2003-07-30 01:12

När man klickar på "Skicka inlägg" så får man upp denna bild:

om det är den du menar vet jag dock inte.

Edit: bilden

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-30 01:27

Jag tror att du menar PHP buggen? vill du öppna spara avbryt tex: http://99mac.com/forum/newreply.php ?

Hej Johan!

Jag har varit med om samma sak! Vilken webbläsare använder du?

Problemet uppstod när vi slog på GZip-kompression av forumsidorna (vilket gör att sidorna normalt laddas snabbare och belastningen på servern minskar kraftigt) och dyker upp lite här och där.

Någon som vet mer?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-07-30 12:23

Aha - då är det antagligen därför jag har börjat få upp "skitsidor" med jämna mellanrum, dvs bara en sida full med obegripliga tecken.
Detta med Camino.

  • Medlem
  • 2003-07-30 12:52

Jag får också upp detta problem ibland, ganska störande men det brukar oftast vara att backa och ladda om sidan och då brukar det fungera.

W98, IE 5.50

Samul,

Nej, det är inte den sidan jag syftar på även om jag har fått upp den också några gånger. Men tack ändå.

Björnström,

Felrutan kommer upp på en PC med Win XP och Internet Explorer. Tyvärr vet jag inte vart man kollar versionsnummer. Upplys mig gärna så ska jag kolla.

  • Medlem
  • 2003-07-30 15:22

När du är inne i IE så välj hjälp och sen om Internet Explorer så får du upp en ruta där det står vilken version du har. Antagligen 6.0 som följde med XP.

Nu fick jag upp den där J rutan igen. Ser ut som följer.

Aktuell maskin kör Win XP och Internet Explorer 6.0.

Björnström o co..?!

Jag har inte någon lösning på problemet just nu tyvärr. Ska kolla runt lite på hjälpforumen.

1
Bevaka tråden