Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcasts

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka podcasts lyssnar ni på? Gärna med anknytning till Apple, både svenska och engelska.

Själv lyssnar jag på:

MacRadion och 99Macs podcast

Jag lyssnar faktiskt bara på 99mac och SweCs podcast. Om jag ska vara ärlig så är inte podcast min grej. Skulle hellre vilja ha typ som SweC har med "Fredagspanelen" eller vad den nu heter. Fast 99mac då. Dock har Ida väldigt mysig röst att höra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-04 16:31
  • ATP.fm med Marco Arment, John Siracusa och "Who the fuck is..." Casey Liss. Mycket samtida teknologi, Apple och iOS samt nörderi.

  • Sedan har ju 5by5 många trevliga tex. Quit, CMD+Space, Prompt, In Beta, Web Ahead och the Big Webshow (har flyttat till Mule men backloggen är bra) och några lite ytliga som Mac Power Users)

  • The Talk Show med John Gruber (daringfireball.net) samt en del andra: The Big Web Show, Let's make mistakes och The Unprofessional

  • The Vergecast! Stökigt men ganska bra.

  • Edge Cases - Riktigt jäkla nördigt djupdyk i OS X och iOS utveckling.

Jag försöker att undvika Leo Laporte och twit.tv för att han ofta är en sådan igonarant idot, men om det är bra gäster eller topic så kan jag lyssna på nått avsnitt av MacBreak Weekly eller någon av de andra programmen.

Annars så är det SR som gäller.

Tips: Använd Huffduffer för att kunna skapa en egen feed med udda avsnitt du hittar när ni surfar. De läggs till i din personliga kö med ett bookmarklet och du slipper på detta sätt abonnera på en massa kanaler som du inte är söker på att du vill lyssna på eller liknande.

99mac
SweC
Slashat såklart.

Har nyligen upptäckt appsnack.

Finns det några "mindre kända" poddar om Apple på svenska? Jag tycker det är oerhört svårt att söka och försöka hitta på svenska.

I samma spår som The Talk Show så har vi: Amplified - Jim Dalrymple - nästan enbart värd det för Dalrymples skratt:)
Superseriös analys: The Critical Path - Horace Dediu - suverän på analyser

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-10-04 18:52

Macradion, ibland 99mac

Lyssnar på en endaste podcast, och det är Skeptikerpodden. Någon Mac-relaterad podcast varken hinner jag med eller intresserar jag mig särskilt mycket för.

Ursprungligen av Capeman:

Lyssnar på en endaste podcast, och det är Skeptikerpodden. Någon Mac-relaterad podcast varken hinner jag med eller intresserar jag mig särskilt mycket för.

Radio Houdi då?

Ursprungligen av BlackSmp:

Radio Houdi då?

Hehe nä, av två anledningar - tidsbrist och att jag får för mig att det är för lite skepticism och vetenskap och för mycket magi/snack om medier etc. Men jag kan ha fel och då är bara den första anledningen giltig. Däremot gillar jag Johns röst, en bra radioröst.

Ursprungligen av Capeman:

Hehe nä, av två anledningar - tidsbrist och att jag får för mig att det är för lite skepticism och vetenskap och för mycket magi/snack om medier etc. Men jag kan ha fel och då är bara den första anledningen giltig. Däremot gillar jag Johns röst, en bra radioröst.

Inte så mycket magi däremot så tycker jag att de är lite överdrivet aggressiva emellanåt - speciellt i attackerna på medier etc, men...

Jo, han har en bra radioröst - det kommer nog av scenvanan:)

Jag prenumererar på en mängd, bla 99's, men jag är dålig på att lyssna på dem

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-05 10:34

Icke Apple relaterat är: Alex & Sigges Podcast,Adam och Kompani,Filip och Fredriks Podcast.
Mac relaterat: MacWorlds Podcast,AppSnack,Macradion,Slashat och 99mac Podcast ibland.

Det trista är att sedan Joacim Melin slutat har jag nästintill slutat att lyssna på 99mac´s podcast.
Inte att det är dålig utan att jag saknar dynamiken mellan Ida och Joacim.
Lite som Pippirulls intervjuer där det var en god och en ond som ställde frågorna.
Joacim var den som kom med sågningarna och kritiken,Ida det mer neutrala och mjuka framtoningen.

1
Bevaka tråden