Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

networks account are unavailable

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag kan inte logga in på min dator.. följande meddelande dyker upp "networks account are unavailable"...
Jag är kopplad till nätverket och enligt IT är alla kopplingar som det ska vara..(dock lyser det rött på min dator vid inlogg)

Någon som har en ide om vad problemet är och hur jag ska komma in i min dator igen.. Det är en 4 månader gammal imac? Vi har provat att starta om i felsäkertläge men ingen skillnad..

Jag kan inte detta med mac och kopplingar hit och dit så jag vore oerhört tacksam för hjälp

Hanna

Tack!

Jag har sökt på detta men inget fungerar.. har startat om den med Command+R och installerat om operativsystemet. Samma problem...Sökt igenom Skivverktyget, och allt är felfritt..

Jag blir tokig snart.. kan det vara ett hårdvarufel?

Tack!

Det händer att kopplingen flippar ur trots att det ser rätt ut i Katalogverktyget. Be någon hjälpa dig att koppla loss och sedan återknyta datorn till AD/OD igen.

Ursprungligen av Mattias A:

Det händer att kopplingen flippar ur trots att det ser rätt ut i Katalogverktyget. Be någon hjälpa dig att koppla loss och sedan återknyta datorn till AD/OD igen.

Behöver jag inte vara inne på datorn för att göra det? =/

Jag testade detta, http://www.gibni.com/cant-login-after-os-x-li...
men inget hjälpte där heller...

1
Bevaka tråden