Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidigare Mobileme-användare förlorar Icloud-utrymme

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples Mobileme-användare fick extra utrymme i Icloud under en begränsad period. Idag nedgraderas de från 25 gigabyte till 5 gigabyte. Samma utrymme som är gratis för alla användare.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Apples Mobileme-användare fick extra utrymme i Icloud under en begränsad period. Idag nedgraderas de från 25 gigabyte till 5 gigabyte. Samma utrymme som är gratis för alla användare.

Läs hela artikeln här

Oj, detta drar nog ned byxorna på många före detta Mobileme-användare...
Tur att man inte är en av dem.

Jag är en av dem. Det har kommit mail från Apple som varnat för detta hur länge som helst nu, så det är inte direkt någon överraskning. Jag är snarare överraskad över att vi fått behålla allt detta utrymme så länge.

iTools, .mac, MobileMe, iCloud... Tur att man hoppade av i tid. Nej, jag surar inte alls för att min @mac.com togs ifrån mig 2002. Morr! Adressen var ju så fin...

Dropbox rules!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 23:02
Ursprungligen av M. Sundbom:

Nej, jag surar inte alls för att min @mac.com togs ifrån mig 2002. Morr! Adressen var ju så fin...

Då får jag ju passa på att tipsa om att man fortfarande kan ha en @mac.se adress. Den var ju tidigare nära associerad med 99mac. Numera får man söka sig till http://epost.ax. Fungerar exakt likadant som på Björnströms tid, det vill säga support och kontakt är obefintlig men epost-tjänsten solid utan att någonsin ha fått hicka. Ibland får man årsräkningen några månader sent, och då får man kanske också några månader extra på köpet. Jag skulle tro att det finns ganska goda chanser att [email protected] är ledigt.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2013-10-02 07:30

Jag använder fortfarande min @mac.com adress den har hela tiden hängt kvar och så har det kommit till @me @icloud osv. Alla ligger på samma konto.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-10-02 07:39

Använder också min @mac.com adress fortfarande.

Antar att jag också haft kvar min om jag hakat på erbjudandena. Jag "hann" aldrig övertygas om att det var ett bra erbjudande att börja betala för det som varit gratis innan det var för sent. Och då, 30 september 2002, stängdes mitt @mac.com-konto.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-02 14:03
Ursprungligen av MatsOlov:

Använder också min @mac.com adress fortfarande.

Samma här. Kör med mac.com. Dock har jag märkt att det krånglat med Facetime med den adressen. Bytte till icloud.com (i Facetime alltså) och då rullade det på igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-02 15:02

Samma här, jag har min [email protected] kvar, sedan elva år eller nåt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-10-02 16:13
Ursprungligen av onnyt:

Samma här. Kör med mac.com. Dock har jag märkt att det krånglat med Facetime med den adressen. Bytte till icloud.com (i Facetime alltså) och då rullade det på igen.

Har markerat alla mina mailadresser plus mitt 070nr och jag har aldrig problem med facetime eller meddelanden. kanske just därför, det finns många vägar att gå.

1
Bevaka tråden