Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte koppla in kameran till iPaden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Försöker hjälpa min mor som idag inte har någon dator utan använder sin iPad som sin dator. Det enda hon behöver koppla in till iPaden är sin kamera. En några år gammal ganska billig (runt 1000kr) kamera från Samsung.

Först köpte vi en sladd som omvandlar hennes 30pin till USB men den stöddes inte. Nu köpte vi Apples officiella kamerakit men det fungerar inte heller. Dock kommer det upp ett annat meddelande: "Tillbehöret är inte tillgängligt! Det anslutna tillbehöret förbrukar för mycket ström.

Jag har googlat en del och det verkar som det finns lösningar att gå runt detta via t.ex. en USB-hub. Men nu känner jag att vi snart har betalat lika mycket på tillbehör som kameran kostade så jag vill en gång för alla göra rätt och få till det.

Hur löser jag det. Är det USB-hub som är bäst, finns det någon som kört via USB-hub som ändå inte fått det att fungera? Och om det verkar fungera vilken USB-hub ska man köra på?

Tacksam för all hjälp jag kan få, oerhört frustrerande detta.

Vi köpte denna via Apple. http://store.apple.com/se/product/MC531ZM/A/A...

Den fungerar inte via USB och minneskortet är för stort. Vårat minneskort är jättelitet ungefär lika stort som ett mikro-sim

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-01 19:59
Ursprungligen av koffas:

Vårat minneskort är jättelitet ungefär lika stort som ett mikro-sim

Sannolikt Micro-SD då antar jag? Jag skulle rekommendera att du köper en adapter som gör att du kan sätta ditt micro-SD i en vanlig SD-slot som t.ex. den i Camera Connection Kit. Verkar vara svårt att hitta enbart adaptrar till salu, men den här kommer inkl. ett 2 GB minneskort för endast 60:-: http://www.dustinhome.se/product/5010314345/s...

Vad är det för minneskort då? Gissar på ett micro-SD. Man brukar få med en adapter till micro-SD när man köper dem (korten alltså).

Tog ut det och kollade, ni har helt rätt ett micro SD. Ska gå och köpa ett imorgon. Tack för all hjälp. Hoppas det löser problemet

1
Bevaka tråden