Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återkommande tabell-rubrik i MS word

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har ett dokument som innehåller mycket långa tabeller i word. De sträcker sig över flera sidor och så snart man hamnar på sidan 2 går det inte per automatik att se vad varje kolumn motsvarar.

Jag tror att jag någon gång fått ett word-dokument från någon annan som "programmerat word-tabellen" så att första raden i tabellen återupprepades automatiskt på varje ny sida ----> tills tabellen upphörde.
Hur gör man det?
Jag har försökt att markera en tabell i word-dokumentet och sedan i menyn markerat "upprepa radrubrik" under "tabell" i word-menyn men det funkar inte... tips?
mvh Jonas Ludvigsson

Tack för synpunkter. Har följt instruktionerna men det funkar ändå inte....
Fler förslag?

Vilken version av Word gäller det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-01 09:18
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Jag har försökt att markera en tabell i word-dokumentet och sedan i menyn markerat "upprepa radrubrik" under "tabell" i word-menyn men det funkar inte... tips?

Citat:

1. Select the heading row or rows. The selection must include the first row of the table.

Hej! jag kör word 2004 för mac. jag har försökt att markera översta raden och göra som ni beskriver men det verkar inte fungera....?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-03 10:38
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej! jag kör word 2004 för mac. jag har försökt att markera översta raden och göra som ni beskriver men det verkar inte fungera....?

Vad händer? Får du något (fel)meddelande? Berätta!

1
Bevaka tråden