Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya problem med Exchange

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-28 09:04

Helt plötsligt så lirar inte kalendern med jobbets Exchange. Det strular som bara den. Jag undrar om det kom i samband med senaste uppdateringen av OS X? Någon annan som fått problem?

Kollat med din IT-support?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-29 09:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kollat med din IT-support?

Det kan jag såklart göra. Min fråga var dock om fler här har fått problem eller om ni här har hört om några nya problem med kalendern?

Vi kör Exchange 2010 på jobb och ingen av de anställda har problem efter uppgradering till iOS7.
Iaf inte mer problem än det alltid varit när telefonen får för sig att helt korrekta inställningar är fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-29 22:13
Ursprungligen av Borttaget:

Vi kör Exchange 2010 på jobb och ingen av de anställda har problem efter uppgradering till iOS7.
Iaf inte mer problem än det alltid varit när telefonen får för sig att helt korrekta inställningar är fel.

Jag tänkte på senaste uppdateringen av OS X.

Senast redigerat 2018-07-23 09:51
Ursprungligen av xms67:

Jag tänkte på senaste uppdateringen av OS X.

Ja se där. Ibland är man blind...
Ber om ursäkta för att jag inte läste tråden ordentligt 2ggr

Nej, ej heller där några problem tyvärr.
Mindre bekymmer där än med mobilerna.

Vad är det som inte lirar?

Jag hade problem med att jag fick skriva in lösenord varje gång jag startade Kalender och sedan påstod Kalender att lösenordet var ogiltigt.

Jag löste det genom att gå in i Nyckelhanteraren och sedan ta bort nycklarna för Exhcange. Efter det så rullar allt som det ska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-30 23:46
Ursprungligen av jesperwi:

Vad är det som inte lirar?

Jag hade problem med att jag fick skriva in lösenord varje gång jag startade Kalender och sedan påstod Kalender att lösenordet var ogiltigt.

Jag löste det genom att gå in i Nyckelhanteraren och sedan ta bort nycklarna för Exhcange. Efter det så rullar allt som det ska.

Tack för tipset. Ska kolla. Men det har blivit betydligt bättre sedan Maverick. Men vissa saker hakar upp sig. Ett möte i kalenderns som jag gjort via OS X Lion har inte synkat. Om jag nu går in och ändrar i den kommer det upp något meddelande om att servern inte nås. Men jag tror att nya möten som nu läggs in i OS X, iOS7 och Outlook synkar.

1
Bevaka tråden