Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lättare spionera på lösenkod i IOS 7

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje siffra lyser något längre än tidigare när användare trycker in sin lösenkod i IOS 7 vilket gör det lättare för någon obehörig att spionera och lära sig koden.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-09-25 20:58

Dåligt säkerhetstänk. Jag förväntar mig att man ändrar detta.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-26 01:21

Så där ser det inte ut på min 4S. Knappen 'glöden' mindre än en sekund efter tryck, sen går den tillbaka till vanligt läge.

Ursprungligen av reboot81:

Så där ser det inte ut på min 4S. Knappen 'glöden' mindre än en sekund efter tryck, sen går den tillbaka till vanligt läge.

Jag tycker inte att det känns så farligt på femman heller

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-26 08:40
Ursprungligen av reboot81:

Så där ser det inte ut på min 4S. Knappen 'glöden' mindre än en sekund efter tryck, sen går den tillbaka till vanligt läge.

Samma här på min iPhone 5. Jag hinner inte trycka på tre siffror innan den första slocknar, ens om jag försöker. Om jag ska trycka rätt siffror tar det ännu längre tid mellan varje.

Så synd att jag har uppdaterat alla mina device, nu skulle jag vilja jämföra:)

Jag upplever det som om bakgrundsbilden påverkar "ljuset" av knapptryckningen. I de mörka partierna i min lösenkod hinner man knappt se animeringen, medans i de mer ljusa partierna hinner man se mer av animeringen

Jag tror nog att man inte ska stå och visa upp skärmen för folk ändå, eftersom bara fingerrörelserna avslöjar mer än vad man tror. Vilket man inte minst ska tänka på när man handlar. Min egen mamma råkade ut för en "fingerläsare" i en affär som sen lyfte kortet ur hennes väska och plockade ut mer än 10.000.

Personligen skulle jag vilja att inte få någon feedback alls för knapptryckningar när säkerhetskoden knappas in.

1
Bevaka tråden