Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kuta och skjuta på LANet - tips sökes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2013-09-24 10:29

Om du skulle spela något klassiskt (eller nytt) FPS spel med/mot dina pre teens över LANet därhemma… vad blir det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-24 10:34

Quake! Eller möjligtvis Unreal Tournament.

Mac? Windows? Annat?

Jag undrar eftersom du har lagt tråden under "Övriga operativsystem".

  • Medlem
  • Nacka
  • 2013-09-24 10:49
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Mac? Windows? Annat?

Jag undrar eftersom du har lagt tråden under "Övriga operativsystem".

Aha, jag tänkte nog att det var ett exkluderande "och" där, alltså, Övriga … programvaror liksom. Ja ja, plattformen är OS X, lite varierande hårdvara men snabbt LAN.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2013-09-24 10:50
Ursprungligen av Mymac4ever:

Testa Quake Live

Just det, hade glömt den. Men kan vi sätta upp en lite familjehörna där och jaga bara varandra?

Ursprungligen av Wiberg:

Just det, hade glömt den. Men kan vi sätta upp en lite familjehörna där och jaga bara varandra?

Vet inte, har aldrig testat det o det var ett tag sedan jag spelade men om endast lokalt är av intresse så kanske en Quake eller Unrealklient på resp dator funkar bäst för Er. Vad är det för version av OSX vi snackar om?

Ett annat spel är Nexuiz som i sin "gamla" version fortfarande funkar med Mac OSX, den nya är endast för Xbox :/
Nexuiz har samma spelkänsla som Quake1/2 o är har jag för mig baserad på den motorn men miljöer och vapen är väldigt annorlunda

http://www.alientrap.org/games/nexuiz?

Ursprungligen av Wiberg:

Aha, jag tänkte nog att det var ett exkluderande "och" där, alltså, Övriga … programvaror liksom. Ja ja, plattformen är OS X, lite varierande hårdvara men snabbt LAN.

Det verkar vara många som gör den tolkningen, med tanke på hur många trådar gällande OS X som läggs under "Övriga operativsystem".

Men jag har tolkat det så här:
Forumdelen "OS X" är för OS X och program till OS X.
Forumdelen "iOS" är för iOS och program till iOS.
Forumdelen "Övriga operativsystem och program" är för övriga operativsystem och program till dem.

De kunde ju ha skippat "och program" i den forumrubriken, så hade det varit mer konsekvent, och man hade sluppit det här missförståndet. Jag har föreslagit den ändringen tidigare, men det hände inget.

@biberu Något att fundera på, kanske?

Senast redigerat 2013-09-24 13:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det verkar vara många som gör den tolkningen, med tanke på hur många trådar gällande OS X som läggs under "Övriga operativsystem".

Men jag har tolkat det så här:
Forumdelen "OS X" är för OS X och program till OS X.
Forumdelen "iOS" är för iOS och program till iOS.
Forumdelen "Övriga operativsystem och program" är för övriga operativsystem och program till dem.

De kunde ju ha skippat "och program" i den forumrubriken, så hade det varit mer konsekvent, och man hade sluppit det här missförståndet. Jag har föreslagit den ändringen tidigare, men det hände inget.

@biberu Något att fundera på, kanske?

Tidigare fanns det väl en separat sektion för spel men jag antar att den bantades bort från nya 99mac

1
Bevaka tråden