Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV-uppdatering drogs tillbaka

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släppte uppdateringen Apple TV 6.0 i fredags, men efter att flera användare rapporterat om problem drogs den tillbaka.

Läs hela artikeln här

Undrade just varför jag inte fick upp någon uppdatering när jag försökte uppdatera igår.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-23 13:56

Jag han uppdatera min ena enhet men inte den andra. Försökte med ungefär två timmars mellanrum. Ta i trä men jag har dock inte upplevt några problem med enheten som uppdaterades.

Ursprungligen av onnyt:

Jag han uppdatera min ena enhet men inte den andra. Försökte med ungefär två timmars mellanrum. Ta i trä men jag har dock inte upplevt några problem med enheten som uppdaterades.

Har efter uppgradering haft problem med att airplay inte funkar som det ska.

Ursprungligen av jperss10:

Har efter uppgradering haft problem med att airplay inte funkar som det ska.

Intressant, hos mig slutade Airfoil (musik från datorn alltså) att fungera tillsammans med Apple TV, men det verkar ju inte vara något problem utan som det ska vara enligt Apple. Vad är det som strular med Airplay? Bara generellt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-23 15:16
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Intressant, hos mig slutade Airfoil (musik från datorn alltså) att fungera tillsammans med Apple TV, men det verkar ju inte vara något problem utan som det ska vara enligt Apple. Vad är det som strular med Airplay? Bara generellt?

Enligt Array.se

Citat:

En extra varning till dig som använder Airfoil

Om du använder programmet Airfoil på din Mac eller PC för att skicka musik till din Apple TV rekommenderas det att du inte installerar uppdateringen alls. Uppdateringen gör så att Airfoil i nuläget inte kan strömma musik till en Apple TV.

Problemet grundar sig i att den nya mjukvaran kräver att inkommande strömmar är krypterade med Apples egenutvecklade FairPlay-skydd – i annat fall spelar enheten inte upp något.

Följ utvecklaren av Airfoil, Rogue Amoeba, på Twitter och på deras webbsida för mer information angående detta.

Jag hade problem med att visa bilder från ipad2. Iblnad hängde den sig(ATV'n) och ibland ville ATV'n helt enkelt inte skifta över till airplay.

Ursprungligen av lappen71:

Enligt Array.se

Jo tack, känner till det där. Hade inte uppdaterat om det var ett stort problem för mig. Tycker om Airfoil dock så vore ju kul om de hittar en lösning.

Det går att nedgradera till 5.3 än så länge (så länge Apple signerar den).

Ursprungligen av jperss10:

Jag hade problem med att visa bilder från ipad2. Iblnad hängde den sig(ATV'n) och ibland ville ATV'n helt enkelt inte skifta över till airplay.

Ah, okej, har ingen större erfarenhet från det själv tyvärr.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple släppte uppdateringen Apple TV 6.0 i fredags, men efter att flera användare rapporterat om problem drog den tillbaka.

Läs hela artikeln här

@Ida Lindkvist
Nu är den tillbaka #nyhetstips
http://www.macrumors.com/2013/09/23/fixed-app...

1
Bevaka tråden