Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX 10.9, ATV och extend desktop

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 18:34

i Mavericks om man slår på extend desktop och startar Safari och ett till Safari fönster och har ett fönster på Macbook Pro och en på ATV så ser man "Menu Bar" i båda fönstrens. Om jag väljer att ta fullskärm på ATV skärmen från typ Viaplay eller "SVT play" då får jag inte upp någon "Menu Bar" på skärmen på min MacBook pro. Ska det vara så eller går det att göra någon inställning?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-09-22 18:39

Felanmäl det till Apple så att dom hinner fixa det innan Mavericks släpps på riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 19:42

Då är det felanmält

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-22 23:56
Ursprungligen av covent:

i Mavericks om man slår på extend desktop och startar Safari och ett till Safari fönster och har ett fönster på Macbook Pro och en på ATV så ser man "Menu Bar" i båda fönstrens. Om jag väljer att ta fullskärm på ATV skärmen från typ Viaplay eller "SVT play" då får jag inte upp någon "Menu Bar" på skärmen på min MacBook pro. Ska det vara så eller går det att göra någon inställning?

Hmm, misstänkt likt det problemet jag har med Viaplay under OS X 1.8.x.

Om jag kör Viaplay genom Safari och väljer att köra upp streamen i fullskärm så får jag först en fråga (vad den säger kommer inte ihåg nu) och därefter körs bilden upp i fullskärm. När jag sedan går ur fullskärmsläget så försvinner docken samt "menu bar" helt. Skulle jag då markera ett annat programfönster så kommer menyn och docken tillbaka men går jag då återigen tillbaka till Safari så försvinner de igen. Enda sättet att få tillbaka docken och menyn i Safari är att starta om den.

Jag har ingen aning om vad som egentligen händer här och var felet ligger men det är allt annat än roligt, det har ju gjort det omöjligt för mig att köra fullskärm på streamad video från Viaplay.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-23 00:04

Jag har råkat ut för att Safari släcker både menyraden och Docken nu på sistone, i Mavericks senaste beta dårå.
Det har gått över efter en omstart av Safari. Det är nog en bit kvar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-23 00:19
Ursprungligen av Konrad:

Jag har råkat ut för att Safari släcker både menyraden och Docken nu på sistone, i Mavericks senaste beta dårå.
Det har gått över efter en omstart av Safari. Det är nog en bit kvar.

Märk väl, i mitt fall så kör jag inte Mavericks. Jag kör Moutain Lion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 09:29

Moutain Lion vill jag minnas inte hade så man kund få upp menu bar på båda skärmarna,

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-23 09:35
Ursprungligen av zinned:

Märk väl, i mitt fall så kör jag inte Mavericks. Jag kör Moutain Lion.

Jo, jag såg det. Jag testkör bara Mavericks än så länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-23 09:36
Ursprungligen av covent:

Moutain Lion vill jag minnas inte hade så man kund få upp menu bar på båda skärmarna,

Läs inlägg #4 igen.

1
Bevaka tråden