Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari visar mitt anv namn och lösen i adressfältet på 99mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 23:29

Först lite info, jag kör 10.9 DP och därmed Safari 7. Jag har följande tillägg i Safari installerade:
Facebook Photo Zoom
ClickToFlash
LastPass
Facebook Cleaner
Adblock

När jag byter sida i en tråd på 99mac.se tas jag till rätt sida men sen laddar Safari automatiskt in första sidan i tråden och då syns mitt anv namn och lösen utskrivet i adressen på följande sätt:

http://www.99mac.se/forum/t/305341-safari-vis...
ident=tooobe&password=*lösenord*

Mycket märkligt. Förstår att det kan vara en mängd olika saker som spökar, speciellt eftersom jag kör 10.9, men någon som har varit med om liknande eller vet/kan gissa vad det beror på? Kan det vara något av mina tillägg som krånglar/krockar med varandra? Jag har testat att inaktivera dem ett i taget, men tycker inte att det gör någon skillnad.

Ursprungligen av tooobe:

...tas jag till rätt sida men sen laddar Safari automatiskt in första sidan i tråden...

Var laddas den första sidan? I samma flik? Vilket innebär att du egentligen aldrig kommer till den nya sidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 09:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var laddas den första sidan? I samma flik? Vilket innebär att du egentligen aldrig kommer till den nya sidan?

Tack för svar. Den laddar i samma flik, jag hinner alltså se rätt sida i typ en halv sekund. Det innebär alltså att jag kan trycka bakåt och komma till rätt sida. Jag har som ovana att klicka på en tom yta (tex i ett inlägg) på sidan för att kunna scrolla, så det kan ju vara att den registrerar mitt klick fel på nåt sätt. Men det märkliga är ju att den skriver ut mitt anv och lösen, vilket tyder på att det inte är något jag gör utan en bugg någonstans eller konflikt mellan tillägg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 10:46

Använder du last pass för dina lösenord? Mitt Safari beter sig nämligen på samma sätt på 99mac med det aktiverat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 11:30
Ursprungligen av zocord:

Använder du last pass för dina lösenord? Mitt Safari beter sig nämligen på samma sätt på 99mac med det aktiverat.

Det gör jag! Skumt, det är alltså lastpass som fyller i anv och lösenordet i adressen också? Då får jag byta webbläsare tillbaka till Chrome tills det är löst. Synd, safari är mycket snabbare, både i surfning och scrollning.

1
Bevaka tråden