Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej ladda

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 20:45

Kom hem nu ikväll och sätter i laddkabeln i min helt batteritomma MBA som är ett år. Inget händer. Dioden lyser inte och inget händer med laddningen...

Finns det några typfel? Kan jag prova något?

Japp, laddaren är pajj

Edit:
troligtvis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-20 11:39
Ursprungligen av disktant:

Japp, laddaren är pajj

Edit:
troligtvis

Jag skulle också först och främst prova med en ny laddare .

Datorn bara ett år gammal, så låt också laddaren sitta kopplad över natten och se om det inte laddningen tuffar igång normalt igen innan jag börjar bekymmra mig på allvar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-20 15:58

Det finns en funktion i Apples laddare för att rädda datorn mot strömspikar. När den löser ut måste du ta ur laddare från vägguttaget och sedan stoppa tillbaka den för att nollställa den. Den händer ibland att den löser ut.

PS. Detta under förutsättning att den redan satt i väggen då du kom hem med datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-21 00:35

Det visade sig att det var kabelbrott på laddkabel. Bra så till vida att det inte var datorn. Dåligt så till vida att jag är 800 fattigare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-21 10:43
Ursprungligen av xms67:

Det visade sig att det var kabelbrott på laddkabel. Bra så till vida att det inte var datorn. Dåligt så till vida att jag är 800 fattigare...

En dyr laddare ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 09:43
Ursprungligen av cubeis:

En dyr laddare ?

Apple original...

Ursprungligen av xms67:

Det visade sig att det var kabelbrott på laddkabel. Bra så till vida att det inte var datorn. Dåligt så till vida att jag är 800 fattigare...

Har du inte garanti på kabeln? Kanske ngt du kan kolla med Apple.

1
Bevaka tråden