Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ghost Reacon - hjälp!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

*hehe* Trodde jag sklle orka till julafton att låta bli att spela men si det gick inte... så nu är jag fast igen.

Behöver hjälp. Uppdrag 3. Ryska stridsvagnar.
Många gubbar skulle behöva en trupp till.

Blir alltid slaktad av ryssarna när jag sitter på bron och siktar på stridsvagnarna.

Hur ska jag ta mig igenom detta uppdrag?

*frustration*

På´t igen. Kanske blir denna tråd onödig.

Kanske en onödigt svar då. På två veckor skall du väl ha klarat detta?

I vilket fall. Ta ett team nästan längst upp till höger i den stora dungen. Flytta upp tank destroyer-killen upp bakom berget till vänster. Ta och slakta alla som följer med tanksen. Ta sedan tank destroyer killen och vänta tills tanksen passerat bron. Rekommenderas att du tar dem från sidan. När det är färdigslaktat är nivån klar.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-02 15:37

Min version:
Tag alla team till höger. Ställ dig i den lilla springan i berget (spela som tank-skjutaren). Stå på knä (du brinner upp om du ligger), så fort du har knäppt tanksen springer du som en gasell ner till huset, in genom dörren och stäng om dig. Alla gubbar kommer för eller senare dit så det är bara och knäppa dem en efter en varefter de kommer in i huset (blir en sån härlig hög med lik). Kom ihåg att stänga dörren om dig så ofta du kan så du inte blir skjuten av någon längre bort.
Ibland måste man gå på jakt då vissa gubbar inte hittar fram till huset utan går och drar någonstans i en buske.

Många olika sätt att lösa det på ser jag. Jag gjorde det på ett annat sätt...

Två team åt varsitt håll för att ta hand om alla gubbar. Full fart framåt med team 3 som bara innehöll en tankdestroyer kille. Gömde mig bakom det brinnande vraket. Väntade tills Stridsvagnarna kom. Knäppte den första sprang tillbaka till gropen och väntade på nästa stridsvagn.

Sedan var det bara för de två resterande grupperna att ta sig ner i buskaget och leta på de resterande ryssarna.

Det är det fina med Ghost Recon, det finns så många sätt man kan gå tillväga. GR känns som den naturliga utvecklingen av R6.

Jag är lite besviken över att det finns så få kommandon att ge i Ghost Recon. R6/RS var så himla flexibelt. Men grymt kult är det
Önskar bara att jag hade en bättre dator...kör med sämsta grafiken på en iMacDV SE 400Mhz (=under minimum kravet), det flyter oftast på perfekt, men snyggt är det inte!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-07 11:45
Citat:

quote: Det är det fina med Ghost Recon, det finns så många sätt man kan gå tillväga. GR känns som den naturliga utvecklingen av R6.

Håller med. Hoppas nu bara att vi får glädjas lika mycket i åt R6:Raven Shield

Nätverk, CO-OP, Recon, Ingen Backup AI, Veteran.
Vi är två Snipers.

Då räcker inte 45 minuter som uppdragstid.
Det tar lång tid att kravla sig fram och försöka skydda sig i öknen.

Rugikt skoj och spännande!

Rekommenderas.

Jag hade också problem med den och kom på flera sätt att klara det på.

Jag brukade börja med att springa upp på berget på höger sida med en rifleman och en sniper och ta ut gubbarna som kommer där och sedan de fyra på andra sidan bron med snipern. Sedan tog jag ut tanksen på avstånd, nästan från stugan. Sedan sprang jag fram med sniper / rifleman teamet i ravinen och lade mig nästan framme vid bron. Därifrån kunde de döda alla fiender innan de hunnit komma upp på kanterna.

När snipern tagit ut sådär 20 gubbar utan att man behövt göra något själv känns det lite lamt men det fungerar bra...

En sak som är väldigt roligt med Ghost Recon är att AI:n är så jäkla bra. Man kan alltid lita på att den ska göra det man har talat om vad den har för arbetsuppgifter. Snipern är duktig och snabb, ibland mycket bättre än vad en själv skulle vara.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-07 15:28

Alltså, det finns nog lika många lösningar som spelare! Hann med tre banor i natt och har inte så många kvar.

Hur ser det ut på MODS sidan och fler banor? tycker inte jag hittar så mycket när jag söker.

När det gäller tanksen så delade jag upp teamet i tre delar. Sniper, jag själv. Två gubbar till höger och tre till vänster. Sen anföll stridsvagnarna bakifrån.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-07 19:55

Man kan ju alltid hoppas på att expansionen kommer, kommer inte ihåg vad den heter men det skulle vara kul med lite fler uppdrag.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-12-08 21:35

Är det Desert Siege du menar? Men den ska väl redan följa med när man köper spelet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Många olika sätt att lösa det på ser jag. Jag gjorde det på ett annat sätt...

Två team åt varsitt håll för att ta hand om alla gubbar. Full fart framåt med team 3 som bara innehöll en tankdestroyer kille. Gömde mig bakom det brinnande vraket. Väntade tills Stridsvagnarna kom. Knäppte den första sprang tillbaka till gropen och väntade på nästa stridsvagn.

Sedan var det bara för de två resterande grupperna att ta sig ner i buskaget och leta på de resterande ryssarna.

Jag har försökt ungefär samma taktik, men det går inte så bra. Killarna jag skickar upp på sidorna blir ofta dödade av teamen som finns där, och även om de klarar sig blir de garanterat dödade av de trupper som kommer med tanksen, de rusar ju upp på båda sidorna, och även längst bort till höger så att de kommer bakom berget, typ. Jag har inga problem med att ta tanksen med raket-killen, men han blir vanligtvis dödad strax efter av någon ryss långt bort som man knappt ser. Jag har provat ett antal gånger, men överlever aldrig mer än 8-9 minuter.

Kanske skulle ha börjat på lättaste, jag kör "veteran"...

Jaha, då har jag testat på lättaste också, och det gidk om möjligt *sämre*!
Vad gör jag för fel? De gubbar jag inte styr dör ofelbart så fort den stora truppen kommer kommer springande över kullarna.

Försök att aldrig bli anfallen på flera ställen samtidigt och styr alltid en gubbe i truppen som blir anfallen själv. Lätt att ta ut många gubbar om man bara ligger och väntar i någon buske.

det finns ju en pc-expansion som heter island thunder. tror det är 8 single-player-uppdrag. helt ok, men jag upplever mer lag än i desert siege. expansionen går att göra om till mac, här finns det tips (på annat också):

http://dynamic.gamespy.com/~damnr6/index.shtml

på den siten finns massor av GR-downloads, bl. a. en som heter mac-frostbite, en mod som innehåller massor av nya grejer - mycket bra faktiskt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
på den siten finns massor av GR-downloads, bl. a. en som heter mac-frostbite, en mod som innehåller massor av nya grejer - mycket bra faktiskt...

Frostbite är mer än bara en mod... Det är ett helt nytt spel med 8 uppdrag som utspelar sig på Svalbard, fullt i klass med om inte bättre än kommersiella paket som t.ex. "Island Thunder". Nya kartor, ny utrustning, mycket snöstorm och framför allt mycket prisvärt, eftersom det är gratis! Dessutom finns det ett antal multiplayer-scenarier som jag inte har provat. En kul detalj är att förutsättningarna i uppdragen kan ändras medan man spelar så att uppgifter kan försvinna eller tillkomma. Rekommenderas varmt!

/Göran, nu ute i solen igen efter mycket umgänge med virtuella snöstormar i början av sommaren...

1
Bevaka tråden