Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chrome för IOS reducerar datatrafik för inbjudna användare

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google ger inbjudna användare av senaste Chrome för IOS möjligheten att aktivera en funktion som komprimerar datatrafik med upp till hälften.

Läs hela artikeln här

Låt oss övervaka allt du gör!

All din webbtrafik dirigeras om och övervakas av Google. Du vinner lite komprimering men låter allt du gör på webben granskas av NSA. Det är det inte värt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 16:54
Ursprungligen av Michanek:

All din webbtrafik dirigeras om och övervakas av Google. Du vinner lite komprimering men låter allt du gör på webben granskas av NSA. Det är det inte värt.

Är du så oerhört naiv så du inte fattar att det är något dom gjort i åratal?
Vill du inte att myndigheter ska får reda på vilka sidor du surfar på....sluta använda internet.

Ursprungligen av lappen71:

Är du så oerhört naiv så du inte fattar att det är något dom gjort i åratal?
Vill du inte att myndigheter ska får reda på vilka sidor du surfar på....sluta använda internet.

Ja. Gud förbjude att vi skulle kunna kräva att dessa organisationer respekterar vår integritet istället.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 17:34
Ursprungligen av Luftvargen:

Ja. Gud förbjude att vi skulle kunna kräva att dessa organisationer respekterar vår integritet istället.

Och det gör du genom att posta här?
Integritet är ett ord som kommer tappa sin betydelse när det gäller internet.

Ursprungligen av lappen71:

Är du så oerhört naiv så du inte fattar att det är något dom gjort i åratal?
Vill du inte att myndigheter ska får reda på vilka sidor du surfar på....sluta använda internet.

Vill man inte att myndigheter ska ta reda på vilka sidor man besöker så finns det bättre sätt än att sluta använda internet.

För övrigt så ska varken företag eller myndigheter ha rätt att övervaka allt du gör på internet. Det finns väl inte någon, i ett demokratiskt land, som skulle föreslå att Polisen ska ha rätt att söka igenom ditt hem eller bevaka allt du gör utan misstanke om brott.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 17:40
Ursprungligen av maskh:

Vill man inte att myndigheter ska ta reda på vilka sidor man besöker så finns det bättre sätt än att sluta använda internet.

Visst finns det men eftersom jag inte har något att dölja känns det som ett onödigt steg.

Ursprungligen av maskh:

För övrigt så ska varken företag eller myndigheter ha rätt att övervaka allt du gör på internet. Det finns väl inte någon, i ett demokratiskt land, som skulle föreslå att Polisen ska ha rätt att söka igenom ditt hem eller bevaka allt du gör utan misstanke om brott.

Hört talas om Patriot Act? Spelar ingen roll vad vi vill eller önskar en demokratisk vald regering/president gör som dom vill.

Ursprungligen av lappen71:

Vill du inte att myndigheter ska får reda på vilka sidor du surfar på....sluta använda internet.

Ursprungligen av lappen71:

Och det gör du genom att posta här?
Integritet är ett ord som kommer tappa sin betydelse när det gäller internet.

Ursprungligen av lappen71:

Hört talas om Patriot Act? Spelar ingen roll vad vi vill eller önskar en demokratisk vald regering/president gör som dom vill.

http://en.wikipedia.org/wiki/Defeatism

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 17:47

Så vad gör du? Mailar du NSA och Obama?
Hur gör du för att kämpa emot? Att posta på 99mac är inte att kämpa

Ursprungligen av lappen71:

Så vad gör du? Mailar du NSA och Obama?
Hur gör du för att kämpa emot? Att posta på 99mac är inte att kämpa

Det är just att du anser det om dig själv som gör den förra länken så relevant.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 17:54
Ursprungligen av Luftvargen:

Det är just att du anser det om dig själv som gör den förra länken så relevant.

Du svarade inte på min fråga vad DU gör?
För det är lätt att klaga på att andra inte gör något

Ursprungligen av lappen71:

Du svarade inte på min fråga vad DU gör?
För det är lätt att klaga på att andra inte gör något

Vi försöker igen: Genom att argumentera för att det är meningslöst att diskutera ämnet så säger du samtidigt att du inte tror att du själv har makt att påverka något. Välkommen till meta-diskussionen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 18:27
Ursprungligen av Luftvargen:

Vi försöker igen: Genom att argumentera för att det är meningslöst att diskutera ämnet så säger du samtidigt att du inte tror att du själv har makt att påverka något. Välkommen till meta-diskussionen.

Nej jag har inte sagt att det är meningslöst att diskutera ämnet utan det är ganska så meningslöst att klaga på 99mac och tro att det blir någon förändring
Tro det eller ej men jag har varit aktiv i sådana här frågor.
Men trist nog insett att den lilla människan har lite att säga till om.

Ursprungligen av lappen71:

Visst finns det men eftersom jag inte har något att dölja känns det som ett onödigt steg.

Hört talas om Patriot Act? Spelar ingen roll vad vi vill eller önskar en demokratisk vald regering/president gör som dom vill.

Då har du väl ingenting emot att Polisen tar och genomsöker hela din bostad varje dag, och att du hela tiden följs av en polis? Jag menar, du har ju ändå ingenting att dölja!

Patriot Act ger inte rätt för amerikanska myndigheter som FBI att utan orsak söka igenom en bostad.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:29
Ursprungligen av maskh:

Då har du väl ingenting emot att Polisen tar och genomsöker hela din bostad varje dag, och att du hela tiden följs av en polis? Jag menar, du har ju ändå ingenting att dölja!

Patriot Act ger inte rätt för amerikanska myndigheter som FBI att utan orsak söka igenom en bostad.

En icke jämförbar situation och det trodde jag en smart person som du skulle fatta.

Ursprungligen av lappen71:

En icke jämförbar situation och det trodde jag en smart person som du skulle fatta.

Det är en väldigt jämförbar situation. Vad är skillnaden mellan det och att exempelvis en myndighet har tillgång till all din digitala kommunikation utan brottsmisstanke? Vi skickar oerhört mycket privat och integritetskänslig information över internet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 13:13
Ursprungligen av maskh:

Det är en väldigt jämförbar situation. Vad är skillnaden mellan det och att exempelvis en myndighet har tillgång till all din digitala kommunikation utan brottsmisstanke? Vi skickar oerhört mycket privat och integritetskänslig information över internet.

Nej det var inte en rättvis jämförelse.
Och vem har sagt att myndigheterna har tillgång till all din digitala kommunikation för att du använder Chrome för iOS...för det är det denna tråda handlar om.
Det är bara något Michanek påstår utan att ha bevis

1
Bevaka tråden