Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App Store erbjuder nu också äldre appar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En Redditanvändare tipsar om att Apple nu erbjuder användare med äldre versioner av IOS att ladda ned bakåtkompatibla appar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv, Sweden
  • 2013-09-17 15:51

Riktigt trevlig nyhet för dom av oss med flera enheter varav vissa ärvts ner till yngre generationerna Då får vi hoppas att utvecklarna hakar på här. För jag antar att detta stöd inte kommer per automatik för alla appar bakåt?

Ursprungligen av Emil.H:

Riktigt trevlig nyhet för dom av oss med flera enheter varav vissa ärvts ner till yngre generationerna Då får vi hoppas att utvecklarna hakar på här. För jag antar att detta stöd inte kommer per automatik för alla appar bakåt?

Vi har ingen enhet att testa med just nu, men återkom gärna med rapport på hur väl det verkar fungera ni som kan. Det låter som att Apple helt enkelt behåller äldre versioner av appar och erbjuder dem till enheter med äldre versioner av IOS, men något officiellt har jag inte hittat än.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-17 17:25

Detta är perfekt. Alltid varit konstigt att man ens kan vara i situationen att man har en app på en iOS enhet som man inte kan starta. Det borde bara Apple gå in och lösa. Detta är ett steg på vägen.

Det här hade man inte räknat med. Bra jobbat Apple.

Nu hoppas vi bara på nästa steg; att utvecklarna kan distribuera vilka versioner de vill som användaren kan välja mellan, helst även med möjlighet till storskalig distribution utanför App Store.

1
Bevaka tråden