Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem G4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 15:13

Hej alla.

Jag har en G4 QS 733 som inte startar. En dag hände ingenting när jag tryckte på startknappen. Den lyste så länge jag höll den inne men inget hände. En kompis tipsade om att byta batteriet så då gjorde jag det. Då startade den mycket riktigt men nästa dag var det likadant igen. Tryck - lys men inget mer. Jag lossade det nya batteriet och satte dit det igen. Då startade den efter att jag hållt inne knappen i fem sekunder men nu är det som innan igen. Tryck - lys men inget mer.

Är det någon som vet något om detta eller är det bara att trava iväg till Macforum?

/Anders

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-07-28 17:07

Prova att trycka på "reset-knappen" på moderkortet.

Brorsan hade samma problem på sin QS800, och Lan-Master tog 1300:- för att trycka på den knappen

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-07-28 17:19

Du kan börja med att koppla ur alla USB saker möss,trackballs, USB hubbar mm som är inkopplade på din dator.
Fick samma strul på kompisens dator och det var en knasig råtta.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 11:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av oskich
Prova att trycka på "reset-knappen" på moderkortet.

Brorsan hade samma problem på sin QS800, och Lan-Master tog 1300:- för att trycka på den knappen

Tackar. Resetknappen "did the trick". Ni har just sparat mig en grymt onödig utgift. Jag visste väl att det skulle va en bra grej att gå med här.

/A

1
Bevaka tråden