Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage synkar ej MacBook Pro Retina - iPhone 5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej 99mac!

Vänder mig till ert forum i hopp om hjälp.
Har relativt nyligen gått över från PC till Mac. Är mycket nöjd med mina produkter, iPhone 5 och MacBook Pro Retina "13.

Håller fortfarande på och upptäcker alla gosaker i mjukvaran som den nybörjare jag är.

Har nyligen stött på ett problem med iMessage. Det synkar inte mellan min telefon och dator.
Det enda jag har i iMessage på min MacBook är en liten del av en konversation från den 26e augusti. Vet inte ens hur den har hamnat där från början, men eftersom det en gång trillat in en konversation från iMessage jag skrev från mobilen där så lär väl mina inställningar vara korrekta?

Är inte helt säker på vad jag frågar efter heller... Allt jag vet är att det har gått fel någonstans eller så måste jag ha missat något!

Mods får gärna flytta tråden om den är felplacerad.

Vänligen,
S_värdfare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-15 00:59

Kolla i inställningar så att du har ditt mobilnr kopplat till imessage i datorn också. Om inte får du stänga av och sätta på imessage i telefonen och logga ut och in i imessage på datorn.

Se även till så att rutan "starta nya konversationer från" är inställt på ditt mobilnr.

Nej men se där!
Tackar så hjärtligt, heek!

Hade inte mitt nummer i-kryssat bland mina konton i datorn. Känns konstigt att det fungerade i början.

Också, har försökt att Googla lite efter hur man lämnar en grupp i iMessage. Det enda jag hittat är att avaktivera iMessage helt i telefonen, vilket jag helst inte gör då jag är med i en grupp som inte skickar 10 meddelanden i sekunden.

Kan jag lämna en specifik grupp i iMessage?

Mvh

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-15 15:15

Nej, det kan du inte. Det är ju inte en specifik "grupp", utan bara en lista på mottagare. Så om någon skickar ett iMessage till den listan av mottagare, där listan av mottagare ligger lokalt hos avsändaren, så får du meddelandet.

1
Bevaka tråden