Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.8.5 släppt

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-12 22:18

About the update
The OS X Mountain Lion v10.8.5 Update is recommended for all OS X Mountain Lion users. It improves the stability, compatibility, and security of your Mac. This update:

• Fixes an issue that may prevent Mail from displaying messages
• Improves AFP file transfer performance over 802.11ac Wi-Fi
• Resolves an issue that may prevent a screen saver from starting automatically
• Improves Xsan reliability
• Improves reliability when transferring large files over Ethernet
• Improves performance when authenticating to an Open Directory server
• Addresses an issue that prevented a smart card from unlocking preference panes in System Preferences
• Contains the improvements included in MacBook Air (Mid 2013) Software Update 1.0

#nyhetstips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-12 23:37

Uppdateringen finns att hämta ner via Programuppdatering/AppStore, alternativt via länken nedan:

OS X Mountain Lion Update v10.8.5

Men,

Vill man som jag installera 10.8.5 Combo, så finner Ni den nedan:

OS X Mountain Lion Update v10.8.5 (Combo)

Vad skiljer då en "vanlig" uppdatering från en Combo/Kombinerad uppdatering!?

Apple förklarar skillnaden på denna sida...

Senast redigerat 2013-09-13 00:18
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-13 06:27
Ursprungligen av Torkel:

Uppdateringen finns att hämta ner via Programuppdatering/AppStore, alternativt via länken nedan:

OS X Mountain Lion Update v10.8.5

Men,

Vill man som jag installera 10.8.5 Combo, så finner Ni den nedan:

OS X Mountain Lion Update v10.8.5 (Combo)

Vad skiljer då en "vanlig" uppdatering från en Combo/Kombinerad uppdatering!?

Apple förklarar skillnaden på denna sida...

Vilken är det bäst att använda sig av då? Det framgår inte riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-13 08:38
Ursprungligen av onnyt:

Vilken är det bäst att använda sig av då? Det framgår inte riktigt.

Använd det som kommer upp i Programuppdateringen.
Att ladda ned filer för att sedan installera dem medför bara en massa extra jobb. Att använda combon kan lösa vissa få problem om man har problem med sin dator redan innan.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-13 09:41

Det blev combon. Jag har så satans långsam lina och fyra maskiner som skall uppdateras. Bättre att bara ladda ner en gång

Trots att jag uppdaterade till 10.5.8 så ligger fortfarande AppStore kvar och vill uppdatera. Varför? Ska jag behöva köra den en gång till?

Symbolerna på knapparna i safari och mail försvann när jag uppdaterade. Så även symboler längst upp till höger (wifi, bluetooth etc.). Någon som vet hur man åtgärdar detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-14 09:11

Startat om datorn?

Ja, men det räckte inte. Däremot startade jag sen om i säkert läge, för att sen starta om i normalt läge igen. Efter detta var ordningen återställd.

Den här uppdateringen fixade också säkerhetsproblem. Bland annat att OS X läckte lösenord under inloggning på datorer som har en konfigurationsprofil (oftast datorer i exempelvis jobb- eller skolmiljö då de administreras centralt).

Det beskrivs här i sin helhet.

Uppdaterade först nu och helt plötsligt funkar inte mitt trådlösa appletangentbord längre som följde med datorn (iMac 2011). Har testat det mesta nu jag kan komma på, tangentbordet står och blinkar grönt men datorn hittar det inte. Vad göra??

Har nu även testat mot en MacBook och den hittar inte tangentbordet heller. Alltså att tangentbordet skulle "gå sönder" precis under de 5 min det tog att uppdatera är ju sjukt osannolikt.

Ursprungligen av Anders Båth:

...Har testat det mesta nu jag kan komma på...

Berätta gärna vad du har provat, så slipper du få tips om de sakerna igen.

Ja inläggen ovan var verkligen i ren desperation. Hade testat starta om datorn, tangentbord, byta batteri, testat allt det som står på apple support-sida.

Lösningen visade sig vara att gå in i bluetoothinställningar och med tangentbordet markerat välja "uppdatera tjänster" från kugghjulsmenyn. Jäkligt oklart, men det funkade iaf!

1
Bevaka tråden