Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GÅVA FÖRST TILL KVARN: Steam-konto med ca 40 spel (värde över 4000kr)! Inga hakar!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Status: Vinnaren är Json_81 med det snabbaste svaret! Hoppas att hans dotter har det kul med spelen! Det finns många äventyrs- och pusselspel här vilket är perfekt för barn.

Då var det återigen dags att skänka bort något värdefullt till en lycklig vinnare!

Detta är ett helt lagligt Steamkonto, där jag har varit enda ägaren. Alla spel som är fetstilsmarkerade fungerar till Mac, dvs majoriteten!

Ges bort HELT GRATIS eftersom jag har gott om pengar och hellre skänker bort och gör folk glada än att tjafsa om pengar. Inga hakar överhuvudtaget! Jag har noll intresse av detta konto och det blir helt och hållet erat! (Kolla min posthistorik så ser ni att jag inte skojar; har skänkt bort saker tidigare.)

Regler:

1. Först svar i tråden gäller.
2. Kontot ges enbart bort ikväll, senast imorgon (den 11e), så tveka inte om ni är sugna! Om ni inte själva spelar så kanske en gåva till en familjemedlem?
3. Alla uppgifter är redo att lämnas över till vinnaren efter ett kvickt telefonsamtal (detta bara för att ta bort oseriösa personer; orkar man inte lyfta luren i 30 sekunder för att gratis få ett konto värt över 4 tusen spänn så är man verkligen lat).

  1. Team Fortress 2 (-)

  2. Counter-Strike: Source ($19.99)

  3. Alan Wake ($29.99)

  4. Portal ($9.99)

  5. Awesomenauts ($9.99)

  6. Half-Life 2 ($9.99)

  7. Little Inferno ($9.99)

  8. Dear Esther ($9.99)

  9. Day of Defeat: Source ($9.99)

  10. Alan Wake's American Nightmare ($9.99)

  11. Half-Life 2: Deathmatch ($4.99)

  12. Stacking ($14.99)

  13. Thomas Was Alone ($9.99)

  14. World of Goo ($9.99)

  15. Costume Quest ($14.99)

  16. Back to the Future: Ep 1 - It's About Time ($24.99)

  17. Back to the Future: Ep 2 - Get Tannen! (-)

  18. Back to the Future: Ep 3 - Citizen Brown (-)

  19. Back to the Future: Ep 4 - Double Visions (-)

  20. Back to the Future: Ep 5 - OUTATIME (-)

  21. Capsized ($9.99)

  22. Eets ($9.99)

  23. English Country Tune ($4.99)

  24. Half-Life 2: Episode One ($7.99)

  25. Half-Life 2: Episode Two ($7.99)

  26. Half-Life 2: Lost Coast (-)

  27. Hector: Ep 1 ($19.99)

  28. Hector: Ep 2 (-)

  29. Hector: Ep 3 (-)

  30. Intrusion 2 ($9.99)

  31. Oil Rush ($19.99)

  32. Poker Night at the Inventory ($4.99)

  33. Psychonauts ($9.99)

  34. Puzzle Agent ($4.99)

  35. Puzzle Agent 2 ($9.99)

  36. Sam & Max 301: The Penal Zone ($29.99)

  37. Sam & Max 302: The Tomb of Sammun-Mak (-)

  38. Sam & Max 303: They Stole Max's Brain! (-)

  39. Sam & Max 304: Beyond the Alley of the Dolls (-)

  40. Sam & Max 305: The City that Dares not Sleep (-)

  41. Tiny and Big: Grandpa's Leftovers ($9.99)

  42. Wallace & Gromit Ep 1: Fright of the Bumblebees ($19.99)

  43. Wallace & Gromit Ep 2: The Last Resort ($19.99)

  44. Wallace & Gromit Ep 3: Muzzled! ($19.99)

  45. Wallace & Gromit Ep 4: The Bogey Man ($19.99)

Kontot innehåller även en CS: Source gift-code i sitt "inventory" som man kan ge bort till vem som helst som har Steam så får de en full licens av det spelet, om man vill lira med en vän t.ex.!

Lycka till!

Senast redigerat 2013-09-11 14:31
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-10 22:08

Tar det gärna.

Grattis Json jag skickar dig PM nu.

Edit: Han försvann... Tråden blir därför aktiv igen!

Edit2: Vi fick kontakt igen trots allt.

Senast redigerat 2013-09-11 03:23

Måste säga att det var väldigt snällt av dig. Många spel!

SweSG: Att veta att man gjort någon glad är tillräcklig belöning.

Json försvann förresten efter sitt inlägg för en timma sedan, så i väntan på att han skulle återvända så sökte jag nu precis på hans namn och såg då att han redan är en stor gamer med en galen mängd spel på sin egna Steamprofil.

Iochmed att han är försvunnen och redan har en enorm massa spel så öppnar jag upp tråden igen.

Bara att svara i tråden om man är intresserad av kontot! Vore ju bäst om det gick till någon som inte har ett eget konto, eller som inte har särskilt många spel.

Edit: Fick förklaring av Json_81 nedan att det gäller en familjemedlem. Tävlingen är därmed avklarad.

Senast redigerat 2013-09-11 03:26

Grejen är att det låter för bra för att vara sant. Men om det nu är så, var det snällt. Dock spelar inte jag så vill inte ha det.

http://www.99mac.se/forum/t/304746-gava-forst...

Det är inte första gången jag skänkt bort saker. De fick produkterna levererade väldigt snabbt av mig och du ser inga klagomål i tråden, tvärtom.

Vad gäller steamkontot så kommer det föras över till mottagarens mailadress och de kommer få precis alla uppgifter som existerar: username, password, secret question, och secret answer. Sedan loggar de enkelt in och ändrar alla de uppgifterna och vips kontot är 100% deras. Det finns inget "ägarnamn" eller liknande. Den som har alla de uppgifterna ovan äger alltså kontot fullständigt.

Förstår om det kan verka "för bra för att vara sant" men det är inte särskilt konstigt egentligen: Jag har ingen nytta av sakerna och orkar inte sälja. Hellre göra folk glada och samtidigt bli av med grejerna. Win-win.

Senast redigerat 2013-09-10 23:31
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-11 02:43

Jag somnade.
Ja, jag har ett hyggligt bibliotek själv, men du skrev ju att man kunde ge det till familjemedlem och tyckte det såg bra ut med framför allt äventyrsspelen till min dotter.
PM'ar dig.

Grym timing, jag har varit vaken och slökollat film, kollar precis tråden och ser nu att du skrivit för 10 minuter sen!

Okej, det är lugnt, jag trodde att det var till dig och du hade ju själv ett rejält spelbibliotek.

Men absolut, det får gärna gå till din dotter! Det är alltid bra att lära barn att spela äventyrsspel och enda regeln var först till kvarn, och det var du.

Det är lite sent för att ringa nu men jag skickade dig ett SMS så har din dotter snart spelen.

Senast redigerat 2013-09-11 03:29

Okej, överlämningen är klar och det är dags att sova. Grattis återigen till vinnaren! Ha det så kul med allt!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-11 03:54

Tackar, allt gick väldigt smidigt.

My job here is done (once again).

1
Bevaka tråden