Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels 7, Windows Xp och Dropbox - visar inte alla filer.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har paralells 7 med Xp installerat på min MacBookPro. När jag försöker använda filer från dropboxen via att gå in i macens filer och öppna dropbx därifrån så syns kanske hälften av filerna, inte mer. Vad beror det på? Försöker använda dropbox direkt i Xp men det tar så mycket längre tid att öppna mappar då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-04 15:33

För att klargöra här. Du har alltså Dropbox installerat på datorn (mac-miljö) och därmed en mapp med dina filer i. Du navigerar sedan i windows-miljö till mappen (dropbox) och ska hämta eller arbeta med filerna där. Stämmer detta?

Vilka typer av filer syns och vilka typer syns inte?

Om du kopierar filerna som inte syns till en annan mapp, en helt ny mapp på skrivbordet t.ex, syns dom i parallels då?

Hej. Gjorde en upptäckt när jag skulle kontrollera det här. Jag har tydligen 2 dropbox mappar på min dator och när jag gick in från parallels i mac:en så gick jag in i den felaktiga. Problemet löst alltså! Tack, för jag hade inte hittat det här om det inte var för att jag skulle kolla vilka filer den hittade och inte!!

1
Bevaka tråden