Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eget event för kinesisk media 11 september

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Kinesisk media har fått inbjudningar till ett eget Apple-event som äger rum bara timmar efter det amerikanska på grund av tidskillnaderna.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-04 11:31

Enligt en kommentar på 9to5mac så är det samma dag.

Citat:

It should be noted that after time zone differences, both events take place on the 11th in China – the same day, hours apart.

Ursprungligen av lappen71:

Enligt en kommentar på 9to5mac så är det samma dag.

Du har så rätt, det är 04.00 svensk tid den 11 september. Det amerikanska drar igång 19.00 kvällen före.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-04 11:49

Detta var den absolut bästa nyheten på länge! Nu har jag snart äntligen råd att åka utomlands hela kalla Januari!

Ursprungligen av kladda:

Detta var den absolut bästa nyheten på länge! Nu har jag snart äntligen råd att åka utomlands hela kalla Januari!

Hmmm... har lite svårt att se kopplingen... Utveckla gärna.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-04 14:30

Kina=jättemarknad=ökad försäljning=värdestegring aktie=bra vinst vid försäljning=åka utomlands hela kalla januari?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-04 14:59

@Hjopek drog huvudet på spiken där!

Har aktier i Apple och om det nu är så att deras största produkt ska bli tillgänglig för 700 miljoner(!) nya potentiella kunder är detta självklart ett jättelyft!
Att dom också verkar lansera en produkt speciellt utformad för den just marknaden gör ju såklart också att chansen för att lyckas ökar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 16:00
Ursprungligen av kladda:

Att dom också verkar lansera en produkt speciellt utformad för den just marknaden gör ju såklart också att chansen för att lyckas ökar.

Vad får dig att tro att de ska lansera en produkt speciellt utformad för Kina? Låter helt uppåt väggarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-04 16:08

Jag tror inte 5C är en budget version. Jag tror 5C är en produkt framtagen med stor tanke på Kina.
Något som denna nyheten enligt mig skvallrar om.

Så uppåt väggarna tycker inte jag det känns. Att få möjligheten att få sälja produkter till 740 000 000 nya kunder borde ses som en så pass stor händelse att man gör allt i sin makt för att ro hem det. Som då t.ex ta fram en telefon som tilltalar marknaden och som leverantören (China Mobile) är nöjd med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 16:23
Ursprungligen av kladda:

Jag tror inte 5C är en budget version. Jag tror 5C är en produkt framtagen med stor tanke på Kina.
Något som denna nyheten enligt mig skvallrar om.

Så uppåt väggarna tycker inte jag det känns. Att få möjligheten att få sälja produkter till 740 000 000 nya kunder borde ses som en så pass stor händelse att man gör allt i sin makt för att ro hem det. Som då t.ex ta fram en telefon som tilltalar marknaden och som leverantören (China Mobile) är nöjd med.

Din tes är ju logisk, men jag tror inte det kommer bli verklighet...vi får väl se inom kort.

Ursprungligen av zinned:

Vad får dig att tro att de ska lansera en produkt speciellt utformad för Kina? Låter helt uppåt väggarna.

Har läst/hört mycket om precis just det. Guldfärgen kan vara ett sätt att locka kunder i bland annat Kina, den billigare plastmobilen kan vara riktad särskilt dit osv. Om det betyder att de bara lanseras där är ju en annan fråga, men de har ju aldrig haft flera event så här så nått är ju på gång.

De har ju anpassat Iphone redan innan för att passa med de olika mobilnät som finns världen om, så omöjligt är det väl inte med en telefon anpassad efter de 700 miljoner abonnenter som finns hos China Mobile?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-04 16:26
Ursprungligen av zinned:

Din tes är ju logisk, men jag tror inte det kommer bli verklighet...vi får väl se inom kort.

Vad är det som gör att du känner så?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-04 17:12
Ursprungligen av kladda:

@Hjopek drog huvudet på spiken där!

Har aktier i Apple och om det nu är så att deras största produkt ska bli tillgänglig för 700 miljoner(!) nya potentiella kunder är detta självklart ett jättelyft!
Att dom också verkar lansera en produkt speciellt utformad för den just marknaden gör ju såklart också att chansen för att lyckas ökar.

Verkar vara flera som sett den kinesiska inbjudningen och dess eventuella inverkan på kursen eller också är det en tillfällighet...
http://www.google.com/finance?q=AAPL&btnG=Sea...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-05 10:10
Ursprungligen av kladda:

Vad är det som gör att du känner så?

Jag har svårt att se att de skulle tillverka en produkt enkom för Kina utan de fortsätter produktionen precis som vanligt, med den skillnaden att de möjligtvis har fått med China Mobile på banan också.

1
Bevaka tråden