Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färdig version av OS X Mavericks nära

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har släppt en sjunde beta av det kommande operativsystemet OS X Mavericks till utvecklare. Betan kommer utan några större nyheter och är nära en färdig version.

Läs hela artikeln här

Alla funktionerna är ju inte färdiga ännu:
"...iCloud Keychain is still a work in progress, these people said, as the feature is still listed as a known issue..."
http://appleinsider.com/articles/13/09/03/app...

Så det kommer nog ett par beta-versioner till.

Skarp version släpps nog lagom till de nya iMac- och MBP-modellerna om 1-2 månader.

Drog in DP 7 imorse. Det hela verkar ganska färdigt. Den enda buggen jag upplevde i DP 6 har fixats - ett problem när man svarar alla på ett mail med en cc-mottagare. Om man bytte plats på mottagare och cc genom att klicka och dra så kunde vilka adresser som helst från adressboken hamna i fälten. Dessutom fanns nu i DP 7 en liten välkomstruta till Mavericks efter installation som skulle ta en till en "what's new"-sida. Denna fanns dock inte. Stod bara "Kommer snart".

Som helt ny på OS X så undrar jag hur det fungerar med uppgraderingar från tidigare versioner? Bör man göra en hel nyinstallation eller räcker det med en uppgradering från tidigare? (Har 10.8.4 nu). Hur stabil är (brukar vara) en ny major release från Apple?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-05 11:00

Min erfarenhet är att de brukar vara stabila, men om man använder datorn för massa kritiskt arbete, där olika drivrutiner och annat kanske inte är färdigutvecklade bör man vänta till .1 eller .2. Det hänger på hur kritisk din dator är för att kunna utföra ditt jobb. Själv avvaktar jag alltid uppgradering på jobbet för att se att all specialprogramvara fortfarande fungerar.

Om man är orolig kan man klona sin nuvarande version av systemet. Installera det nya och se om det fungerar. Om det inte fungerar är det bara att backa mha klonen.

Nyinstallation har jag aldrig gjort.

Ursprungligen av primu[s]®:

Som helt ny på OS X så undrar jag hur det fungerar med uppgraderingar från tidigare versioner? Bör man göra en hel nyinstallation eller räcker det med en uppgradering från tidigare? (Har 10.8.4 nu). Hur stabil är (brukar vara) en ny major release från Apple?

Har aldrig kört in en helt ny. Närmaste jag kommit är en ny dator där jag lagt in filer och inställningar via TimeMachine. Kör alltid på uppgraderingar och alltid på releasedagen. Kör man ingen obskyr mjukvara är första utgåvan bra tillräckligt.
På 10.8 och 10.9 drog jag t o m in betan på min jobbdator efter 3-4:e betan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-05 11:42
Ursprungligen av pmarriott:

Har aldrig kört in en helt ny.

Därför du har dåligt uppstartstid också

Ursprungligen av lappen71:

Därför du har dåligt uppstartstid också

Inte nu längre. 24 sekunder med min nya SSD. Tydligen kan man inte förvänta sig bättre med en gammal dieselharv på 5400 rpm när det ska dras igång något dussin program också.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-05 21:32
Ursprungligen av pmarriott:

Inte nu längre. 24 sekunder med min nya SSD. Tydligen kan man inte förvänta sig bättre med en gammal dieselharv på 5400 rpm när det ska dras igång något dussin program också.

SSD dieselharv 5400 varv, skumt, kan du förklara lite till?
24s låter långsamt, gammal dator kanske?

Ursprungligen av mattiL:

SSD dieselharv 5400 varv, skumt, kan du förklara lite till?
24s låter långsamt, gammal dator kanske?

24 sekunder är alls inte långsamt för att starta upp en MBP 13" med OS X 10.9, där följande appar ska igång vid uppstart:

Mail
Safari
Stickies
Påminnelser
Kalender
Anteckningar
Kontakter
iTunes
iPhoto
Pages
Evernote
Meddelanden
Skype
Twitter
Remote Desktop

Plus lite dropbox etc som ska igång i bakgrunden.

Med den gamla mekaniska disken (dieselharv på 5400 rpm) tog det 3 minuter från att man tryckte på knappen tills man kunde interagera med datorn. Idag med SSD tar det 24 sekunder.

1
Bevaka tråden