Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook 13" L2008-Anslutning till TV FULL HD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-31 14:54

Hej!

Jag måste stänga luckan på min macbook för att få 1080p upplösning på min Full HD LED Samsung 40". När jag öppnar luckan och har datorn "öppen" så kan jag aldrig få 1080p. Vore grymt om någon visste orsaken! Ansluter med HDMI via HDMI-mini display port adapter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-03 18:28
Ursprungligen av Zee:

Hej!

Jag måste stänga luckan på min macbook för att få 1080p upplösning på min Full HD LED Samsung 40". När jag öppnar luckan och har datorn "öppen" så kan jag aldrig få 1080p. Vore grymt om någon visste orsaken! Ansluter med HDMI via HDMI-mini display port adapter.

Ingen som vet orsaken till detta? När jag ansluter macbooken till tv´n blir det alltså endast full hd när luckan på datorn är stängd. Öppnar jag luckan och samtidigt har den ansluten försvinner full hd upplösningen och den går ned till 1280x800 upplösning.

Mycket tacksam för svar alternativt om någon har erfarenhet av något liknande fall som löst sig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-03 18:40

Har du skärmspegling aktiverat? I så fall blir det samma upplösning på båda skärmarna. Ställ in den externa till att utöka skrivbordet istället.

1
Bevaka tråden