Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning från dator till iPhone eller iPad

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hörby
  • 2013-09-03 12:17

Går det att få internetuppkoppling från datorn till iPhonen via wifi? På samma sätt som man kan köra internetdelning från telefonen till datorn, fast tvärtom. Eller kanske på något annat sätt?

Om datorn är inkopplad via ethernet så ska det inte vara några problem att dela via WiFi vad jag vet. Se nedan.
http://osxdaily.com/2012/01/05/enable-interne...

  • Medlem
  • Hörby
  • 2013-09-03 13:03
Ursprungligen av keptang:

Om datorn är inkopplad via ethernet så ska det inte vara några problem att dela via WiFi vad jag vet. Se nedan.
http://osxdaily.com/2012/01/05/enable-interne...

Jag har mobilt bredband via USB. Finns det någon lösning då?

Ursprungligen av 2mac:

Jag har mobilt bredband via USB. Finns det någon lösning då?

Det ska gå. Då väljer du den anslutningen i istället för Ethernet.

Det går nog lika fint med det. Testa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-03 13:29

Jag har varit med om att programvaran som driver dessa USB-modem meckar om med nätverks-inställningarna. USB-nätverket finns då i en separat "plats" i nätverksinställningen som exkluderar WiFi-enheten vilket gör WiFi-utdelning av nätverket extra meckigt.

  • Medlem
  • Hörby
  • 2013-09-05 12:48

Får inte det att funka

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-05 13:10
Ursprungligen av 2mac:

Får inte det att funka

Du måste skoja?
Alltså, jag brukar inte vara petig på att man ska specificera sig överdrivet mycket, men det där inlägget gav oss inte ens en liten chans att hjälpa dig vidare. Hälften av dom som redan hjälpt dig gav säkert upp efter ditt "Får det inte att funka". Men jag ska ge mig på detta...

Vad händer när du testar? Kan du ladda upp en screenshot på dina inställningar. Får du några felmeddelanden? Var dyker problemen upp?

Jag körde med ett USB-modem i somras och ställde in att dela ut via WiFi, men det hände ganska ofta att jag fick stänga och starta upp tjänsterna. Ibland tvingades jag stänga ner WiFi och sen i dialogen när jag ska dela ut internet via WiFi godkänna att WiFi ska slås på.

  • Medlem
  • Hörby
  • 2013-09-08 14:37

Sitter i södra Frankrike med mycket dålig mottagning, kämpar för att överhuvudtaget få tag i 3G... Ska försöka ladda upp lite screenshots.

1
Bevaka tråden