Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MagSafe laddar ej - några av stiften i kontakten borta/nedslitna

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Som sagt, MagSafe laddar ej - några av stiften i kontakten borta/nedslitna. Är det någon som råkat ut för detta?
Är det bara att köpa en ny MagSafe (60w, 2011) eller kan man fixa det på något sätt?

Har inte stiften fastnat inne bara ?

Jag testade att dra ut dem men det gick ej. Då utrymmet i kontakten är begränsat fick jag använda mig av en pincett. Det är svårt att få bra och kraftigt grepp om stiften med en pincett.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-08-29 08:49

Jag har haft någon Magsafeladdare som jag lyckats motionera igång och en annan som jag inte lyckades med. Min känsla är att om stiften väl fastnat där inne, så är det svårt att få de att jobba bra igen.

Tack andas och disktant

Fixat. Jag tog tag 10-20cm från kontakten och slog den i golvet med stiften pekandes mot golvet. Då poppade stiften ut!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-02 10:13
Ursprungligen av Brushanen:

Fixat. Jag tog tag 10-20cm från kontakten och slog den i golvet med stiften pekandes mot golvet. Då poppade stiften ut!

Gud, vad jag gillar vetenskap och teknik...

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-09-02 10:55
Ursprungligen av Brushanen:

Fixat. Jag tog tag 10-20cm från kontakten och slog den i golvet med stiften pekandes mot golvet. Då poppade stiften ut!

Klockrent, om inte milt våld löser problemet, så ta i lite till....

1
Bevaka tråden