Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Android drabbas hårdast av skadlig kod

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-08-29 19:30

Jekyll Bean nästa!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-30 19:01
Ursprungligen av Anderlind:

Kassörskan såklart, var denne som rörde den sist!
Om artikeln, ännu en "rapport" från ett antivirus-företag.

Vem tror du har bäst koll på skadlig kod?
De som jobbar och utvecklar skydd mot det DAGLIGEN?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-08-31 07:20
Ursprungligen av zappee:

Vem tror du har bäst koll på skadlig kod?
De som jobbar och utvecklar skydd mot det DAGLIGEN?

Antivirusföretagens primära mål är att sälja programvara, även till de OS som inte är nerlusade med sådant. Så deras utsagor är inte alltid att lita på.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-01 20:06
Ursprungligen av MatsOlov:

Antivirusföretagens primära mål är att sälja programvara, även till de OS som inte är nerlusade med sådant. Så deras utsagor är inte alltid att lita på.

Ja, de säljer skydd till det de hittar. Vilket gör att det är där experterna finns.
Knappast så att de hittar på...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-02 06:34
Ursprungligen av MatsOlov:

Antivirusföretagens primära mål är att sälja programvara, även till de OS som inte är nerlusade med sådant. Så deras utsagor är inte alltid att lita på.

Hittar på tror jag inte heller att dom gör men skriker varg lite för ofta och högt kan jag sträcka mig till

Det här med antivirus på iPhone/iPad och till viss del OS X gör mig nästan lika förbannad som folk som klistrar skärmskydd på glaset. Varje gång jag träffar nån som har skydd på skärmen tar jag fram min iPhone 5, ber att få låna en nyckel och så går jag lös på skärmen med nyckeln. Inga repor. Det är de där jävla tomtarna i butikerna som ska tjäna några tior till på att pracka på aningslösa köpare en klistrig cellofanbit som i bästa fall inte sabbar glaset på telefonen. Har hänt flera gånger när jag stått i kön på MediaMarkt att jag sett mig nödgad att plocka ut folk ut kön och konfiskera deras skärmskydd och antivirus. Istället för att pracka på Mac-köparen ett anitivirus kunde säljaren plocka fram en extern hårddisk och informera om TimeMachine. Undrar hur många Mac-användare som drabbas av dataförlust beroende på a) hårddiskkrasch kontra b) virusangrepp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-02 08:57

Gilla x flera

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-09-03 08:02

Använder själv Privacy Screen så nyfikna medresenärer i kollektivtrafiken inte ser så bra!

Blir dock samtidigt grynigare bild rakt framifrån.

Fö är det gamla vanor från iPoddar, kameror och mobiler med plastskärmar som hänger kvar. Åsså har jag BookBook-fodral som skyddar resten, väldans nöjd med detta.

Bevaka tråden