Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud - it just works.. MY ASS!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iCloud funkar verkligen INTE!

Har ställt in att skiten ska synca rätt av! Så fort jag gör nåt på min iPhone 4S eller min iPad Mini i ex kalendern så försvinner det efter ett par sekunder. MEN.... det som ist händer är att i min Mac Pro's kalender är sönderbombad med mina noteringar eftersom jag har försökt flera gånger att få skiten att fastna i tron att det inte fungerat och försökt om & om igen!

Nu har jag en störd uppfuckad kalender och tomt i iPhonen + iPaden, där det mesta av mina noteringar har skett!

Så..... just works my ass!

Jag ser ingen fråga i ditt inlägg, så därför undrar jag:
Ville du bara kräka ur dig lite av din irritation, eller ville du ha hjälp att lösa problemet?

Om du vill ha hjälp, så kan du börja med att berätta vilka operativsystemversioner du har i Mac Pro, iPhone och iPad. Och hur iCloud-inställningarna ser ut i respektive enhet.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-01 09:41

Och svaren på Jespers undringar?

Senaste naturligtvis!
OSX 10.8.4 i Mac pro!
iOS6 - 6.1.3 i både iPhone och iPad Mini

Hmmm... Först återkommer du till tråden, och svarar på noll av mina två undringar.
Sen, efter ytterligare påminnelse, så återkommer du igen, och svarar då på en av mina två undringar.

Det ska inte behöva ta 8-10 inlägg innan man har fått fram den mest grundläggande basinformationen för att kunna påbörja problemlösningen. Så till den här tråden säger jag adjö, och lycka till.

Stäng av kalendersynken på samtliga enheter, även datorn. Rensa upp i kalendern på datorn. Kolla upp så att posterna verkligen ligger i rätt kalender. Slå sen på allt igen. Hur ser det ut i kalendern på iCloud.com?

1
Bevaka tråden