Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac + Win?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla.

Har precis knappat hem en iMac av följande kaliber:

3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,9 GHz
16 GB 1600 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 8 GB
1 TB Fusion Drive
NVIDIA GeForce GTX 680MX med 2 GB GDDR5

Vet att det inte kommer vara några större problem att lira spel som är lite mer krävande, men till min egentliga fråga.

Vilket program är smidigast för att installera Win XP eller liknande för att kunna lira exempelvis Call of Duty Black Ops II på min nyköpta iMac eller min nuvarande MBP?

Finns det något bättre än Crossover eller vad det hette för nått.

Finns det fler program och vart får man tag i detta, vill köra med något simpelt så man bara kan "swifta" mellan operativ-systemen enkelt och stabilt.

Boot camp.
Finns inbyggt i systemet och stödjer enbart windows 7 eller 8.

Crossover emulerar i OSX och då använder du ej Windows. Ger också mycket sämre prestanda och passar enbart för äldre spel.

VMware Fusion och Parallell's Desktop är andra virtualiseringsalternativ.
VMware Fusion fungerar utmärkt till RealFlight (www.realflight.com även om tillverkaren påstår att det inte fungerar) på en iMac med samma specifikation.
Om du nu väljer att virtualisera får du själv testa vilken lösning som fungerar för dina behov.

Ursprungligen av Borttaget:

Boot camp.
Finns inbyggt i systemet och stödjer enbart windows 7 eller 8.

Crossover emulerar i OSX och då använder du ej Windows. Ger också mycket sämre prestanda och passar enbart för äldre spel.

Tusen tack för hjälpen,

Senast redigerat 2018-07-23 09:30

Man virtualiserar inte med Vmware eller Parallell när man skall spela om det inte är för samma anledning som man använder crossover.
Enbart för gamla spel.

Vill man spela dagens spel använder man sig av bootcamp och bootar upp till Windows för att få ut all prestanda av datorn..
Sen kan man överväga om man skall ha allt i Windows.

Själv har jag installerat Windows 8 via bootcamp.
Har en windows XP via vmware fusion.
Och även crossover för några få spel som jag inte vill starta om till Windows för att spela då och då (Red alert2).

Ursprungligen av ibra_apple:

Vilket program är smidigast för att installera Win XP eller liknande för att kunna lira exempelvis Call of Duty Black Ops II på min nyköpta iMac eller min nuvarande MBP?

Tänk på att när det gäller just XP så slutar Microsoft supporta den versionen av Windows i april nästa år. Med tanke på Windows track record för säkerhetshål är det ganska dåligt att installera XP nu. Dessutom måste du använda XP x64 om du vill att den ska känna igen mer än 2-3 GB minne, vilken dock har sämre kompatibilitet med program och drivrutiner.

Ursprungligen av Borttaget:

Man virtualiserar inte med Vmware eller Parallell när man skall spela om det inte är för samma anledning som man använder crossover.
Enbart för gamla spel.

Vill man spela dagens spel använder man sig av bootcamp och bootar upp till Windows för att få ut all prestanda av datorn..
Sen kan man överväga om man skall ha allt i Windows.

Själv har jag installerat Windows 8 via bootcamp.
Har en windows XP via vmware fusion.
Och även crossover för några få spel som jag inte vill starta om till Windows för att spela då och då (Red alert2).

Jo tänkte testa och köra på Bootcamp som finns inbyggt, är ingen erfaren Mac-användare men det går på automatik allting alltså då man kör Bootcamp, eller är det något man måste tänka på innan man gör det (förutom säkerhetskopiera datorn vilket jag redan gör har TC)

tack på förhand!

Senast redigerat 2018-07-23 09:30
Ursprungligen av ibra_apple:

Jo tänkte testa och köra på Bootcamp som finns inbyggt, är ingen erfaren Mac-användare men det går på automatik allting alltså då man kör Bootcamp, eller är det något man måste tänka på innan man gör det (förutom säkerhetskopiera datorn vilket jag redan gör har TC)

tack på förhand!

Allt är lugnt

Det du behöver veta finner du här
http://www.apple.com/support/bootcamp/

1
Bevaka tråden