Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela ut iPhoto

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-08-30 11:43

Hej.

Vad behöver jag göra för att kunna komma åt mitt iPhoto-bibliotek på Macen från t.ex iPaden, iPhonen och Apple-TVn?

Jag har delat ut mitt bibliotek i iPhoto på Macen och satt lösenord på det.

Är det ens möjligt?

(Ber om ursäkt om det finns trådar om detta redan, är lite stressad och har inte haft tid att kolla ordentligt. Hänvisa mig gärna till rätt tråd om du/ni har lust)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-30 13:40

Jag gissar att du kör OS X Mountain Lion samt iPhoto 11.

I så fall gör du en bildström av de bilder du vill dela ut. Denna kan du sedan titta på i iPhone, iPad, Apple TV, etc.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-08-30 13:54

Ok, det var ju lite trist. Vad gör då den här dela-funktionen? Är det enbart för att dela mellan två macar?

Precis, rätt spec.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-30 14:04

Varför är det trist? Löser inte en bildström problemet?

I Apple TV kan man väl se hela iPhoto-biblioteket om det är utdelat? Man gå in på "Datorer" på Apple TV'n och hittar bilderna där? Sitter inte vid min Apple TV nu så jag svamlar måhända.
Men på iPad/iPhone kan man bara se lokalt lagrade bilder, som exempelvis bildströmmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-30 14:45
Ursprungligen av pmarriott:

...
Men på iPad/iPhone kan man bara se lokalt lagrade bilder, som exempelvis bildströmmen.

Jag säger inte emot, men för att förtydliga:

Du kan skapa flera namngivna bildströmmar och välja under iOS vilka du vill följa. Dessa uppdateras automatiskt via iCloud och du kan då se på dina bilder närsomhelst på valfri device.

http://www.apple.com/icloud/features/photo-st...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-08-30 15:46
Ursprungligen av pesc:

Varför är det trist? Löser inte en bildström problemet?

Jag önskade att hela biblioteket skulle vara utdelat och att jag skulle kunna bläddra bland alla händelser. Inte skapa en bildström för varje händelse.

Nu har jag inte haft tid att fixa till hemmadelningen i iTunes då jag bytte dator för ett par dagar sedan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-30 15:54
Ursprungligen av pmarriott:

I Apple TV kan man väl se hela iPhoto-biblioteket om det är utdelat? Man gå in på "Datorer" på Apple TV'n och hittar bilderna där? Sitter inte vid min Apple TV nu så jag svamlar måhända.
Men på iPad/iPhone kan man bara se lokalt lagrade bilder, som exempelvis bildströmmen.

Kan inte se hur man ska kunna se bilder från iPhoto där. Vilken inställning ska man aktivera då?
För jag kan då bara se bilder genom bildström och det är bara dom jag valt att dela.

Ursprungligen av lappen71:

Kan inte se hur man ska kunna se bilder från iPhoto där. Vilken inställning ska man aktivera då?
För jag kan då bara se bilder genom bildström och det är bara dom jag valt att dela.

Måste kolla in det när jag kommer hem, men i mitt bakhuvud går man in via "Datorer" på Apple TV'n. Där har du ju sen filmer och musik från datorns iTunes-bibliotek, förutsatt att datorn och iTunes är igång så klart. Hade för mig att man även fick upp bilderna från datorn om iPhoto var öppet. Jag kan ju så klart ha fel.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-30 16:20
Ursprungligen av pmarriott:

Måste kolla in det när jag kommer hem, men i mitt bakhuvud går man in via "Datorer" på Apple TV'n. Där har du ju sen filmer och musik från datorns iTunes-bibliotek, förutsatt att datorn och iTunes är igång så klart. Hade för mig att man även fick upp bilderna från datorn om iPhoto var öppet. Jag kan ju så klart ha fel.

Hm..jag ser att man kan dela ut hela biblioteket i iPhoto men jag ser det inte under Datorer på ATV´n.
Så det ska gå men frågan hur!!

Ursprungligen av lappen71:

Hm..jag ser att man kan dela ut hela biblioteket i iPhoto men jag ser det inte under Datorer på ATV´n.
Så det ska gå men frågan hur!!

Läste några trådar på Apples supportforum. Verkar som att man i en del fall behöver slå av och på hemmadelning. Sen ska det funka.

Med Netphots kan du ansluta till iPhotos delade bilder från en iphone. Gamalt program, men det verkar fungera fortfarande.

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=326133340&mt=8

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-30 22:16

Dock inte under iOS7
Jag har mailat Jankeri om detta.

Känns som appen behöver en nystart.

1
Bevaka tråden