Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simcity släppt för Mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Nu finns Simcity att ladda ned även till Mac och förseningarna är ett minne blott. Spelet hämtas via Electronic Arts spelbutik Origin och finns i två versioner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-08-30 12:36

Verkar även finnas på Spelbutiken.se för 269 kr. Har själv inte beställt ännu och verkar endast vara på engelska men för mindre än halva priset så kan det vara värt det. Någon som har koll på om något annat skiljer?

Ursprungligen av ducedo:

Verkar även finnas på Spelbutiken.se för 269 kr. Har själv inte beställt ännu och verkar endast vara på engelska men för mindre än halva priset så kan det vara värt det. Någon som har koll på om något annat skiljer?

Finns även på sidor som bara säljer cdnycklar för 235-240kr.
Dessa ska ha alla språken enligt deras texter.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-08-30 14:41

Ni som är sugna kanske ska avvakta lite, läste precis på en annan sida att det är minst lika mycket problem som vid pc-lanseringen.
Och enorma prestandaproblem för de som ens lyckas få igång det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-08-30 17:31

jag har laddat ner den och spelat det någon timme. laggar väldigt mycket, vet inte om det är min dator eller spelet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-30 18:13
Ursprungligen av Appleboy:

jag har laddat ner den och spelat det någon timme. laggar väldigt mycket, vet inte om det är min dator eller spelet.

Deras servrar pga överbelastning.

Så de fixade inte denna releasen heller. =/
Tur jag inte ens har övervägt att köpa det efter deras drm-fiasko på pc.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-08-30 21:13

?Bäst att fortsätta med SimCity på paddan ett tag till...

…och var köper man Mac-versionen? Klickar på Mac på deras hemsida men kommer till PC.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-31 17:56
Ursprungligen av korthoga:

…och var köper man Mac-versionen? Klickar på Mac på deras hemsida men kommer till PC.

Här kan du köpa den. http://cdon.se/spel/downloads/simcity-2289958...
Står att det är både PC och Mac version.

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2013-08-31 19:05
Ursprungligen av ducedo:

Verkar även finnas på Spelbutiken.se för 269 kr. Har själv inte beställt ännu och verkar endast vara på engelska men för mindre än halva priset så kan det vara värt det. Någon som har koll på om något annat skiljer?

Jag köpte denna, installerade och när jag började spela så var det på svenska. Tror inte att det är något som skiljer sig.

Ursprungligen av Noorp:

Jag köpte denna, installerade och när jag började spela så var det på svenska. Tror inte att det är något som skiljer sig.

Jag köpte denna, installerade och när jag började spela så var det på ENGELSKA. Nåja, det kvittar. Spelet köptes till 269c spänn istället för 599.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-09-02 11:42

Jag har köpt de och fick de på Svenska Inga problem med lagg eller liknande.

1
Bevaka tråden