Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailproblem - Hotmail, ser inte mappar i mail för OS X

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en iphone 3gs och en mbp retina. Jag använder hotmail som mailprogram och det var inga problem att lägga in det i varken mbp eller iphonen. I min iphone får jag med mina mappar från min hotmail så jag kan ta emot mail som hamnar i min mapp märkt t.ex "teater". Jag får dock inget meddelande av telefonen om det kommer ett mail in i en mapp utan bara om det kommer direkt till inkorgen. Vet någon hur man ställer in det?

I macen däremot kan jag inte ens SE mapparna. Så där får jag bara de mail som åker direkt till inkorgen... Hur löser jag dett gott folk ?

Senast redigerat 2013-08-27 14:34
Ursprungligen av Idajosefina:

Hej! Jag har en iphone 3gs och en mbp retina. Jag använder hotmail som mailprogram och det var inga problem att lägga in det i varken mbp eller iphonen. I min iphone får jag med mina mappar från min hotmail så jag kan ta emot mail som hamnar i min mapp märkt t.ex "teater". Jag får dock inget meddelande av telefonen om det kommer ett mail in i en mapp utan bara om det kommer direkt till inkorgen. Vet någon hur man ställer in det?

I macen däremot kan jag inte ens SE mapparna. Så där får jag bara de mail som åker direkt till inkorgen... Hur löser jag dett gott folk ?

Hotmail stöder såvitt jag vet bara POP, inte IMAP. Du kan alltså inte se mapparna. Detta är något du får leva med, tror jag.

Kan man inte migrera till outlook.com om man har en hotmail? På outlook fungerar mina mappar på iphonen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan man inte migrera till outlook.com om man har en hotmail? På outlook fungerar mina mappar på iphonen.

Hur bär jag mig åt då?

på din iPhone har du Exchange ActiveSync (mobile) mot Hotmail, du får då tillgång till alla foldrar.
På din Mac måste du köra POP3 och får bara mail som kommer i inbox.

Du kan nog inte göra någon inställning i iOS för att specifikt tala om ifall du vill ha notifieringar när ett mail kommer in i en specifik folder tyvärr.

Ursprungligen av pmarriott:

Hotmail stöder såvitt jag vet bara POP, inte IMAP. Du kan alltså inte se mapparna. Detta är något du får leva med, tror jag.

Hur kan jag se mapparna i min iphone då? Det stör mig att det fungerar någorlunda i iphonen och inte alls i macen...

I första inlägget skriver du att du ser mapparna, men kanske jag som läser fel.

Så här gör du; http://www.idownloadblog.com/2010/08/30/hotma...

Ursprungligen av keptang:

på din iPhone har du Exchange ActiveSync (mobile) mot Hotmail, du får då tillgång till alla foldrar.
På din Mac måste du köra POP3 och får bara mail som kommer i inbox.

Du kan nog inte göra någon inställning i iOS för att specifikt tala om ifall du vill ha notifieringar när ett mail kommer in i en specifik folder tyvärr.

Hur löser jag det då?
Kan jag skaffa en apple @icloud.com-mail och tvinga min hotmail att forwarda allt dit och sedan tvinga mailen att lägga sig i mappar där? Så att alla mail som kommer till min hotmail från @stadium.se hamnar i en mapp märkt reklam i en @icloud.com-mail?

Ursprungligen av Idajosefina:

Hur kan jag se mapparna i min iphone då? Det stör mig att det fungerar någorlunda i iphonen och inte alls i macen...

För att tjänsten Hotmail stöder det mot iPhone, men inte mot desktop-klienter.

Ursprungligen av pmarriott:

För att tjänsten Hotmail stöder det mot iPhone, men inte mot desktop-klienter.

Ja, det var precis vad jag skrev.
Mot OS X-klienter menar du nog.

Ursprungligen av keptang:

I första inlägget skriver du att du ser mapparna, men kanske jag som läser fel.

Så här gör du; http://www.idownloadblog.com/2010/08/30/hotma...

Förlåt, jag uttryckte mig klumpigt! Min undran är: hur kommer det sig att jag faktiskt kan se mapparna i min iphone (för det kan jag) men inte i min mac :)! Men det fick jag svar på... Pop=morr!

Ursprungligen av Idajosefina:

Förlåt, jag uttryckte mig klumpigt! Min undran är: hur kommer det sig att jag faktiskt kan se mapparna i min iphone (för det kan jag) men inte i min mac :)! Men det fick jag svar på... Pop=morr!

Japp, precis.

Ursprungligen av keptang:

Japp, precis.

Men tror du jag kan komma runt det såhär (jag har outlook men är inte alls förtjust i det!)

Kan jag skaffa en apple @icloud.com-mail och tvinga min hotmail att forwarda allt dit och sedan tvinga mailen att lägga sig i mappar där? Så att alla mail som kommer till min hotmail från @stadium.se hamnar i en mapp märkt reklam i en @icloud.com-mail?

Ursprungligen av Idajosefina:

Men tror du jag kan komma runt det såhär (jag har outlook men är inte alls förtjust i det!)

Kan jag skaffa en apple @icloud.com-mail och tvinga min hotmail att forwarda allt dit och sedan tvinga mailen att lägga sig i mappar där? Så att alla mail som kommer till min hotmail från @stadium.se hamnar i en mapp märkt reklam i en @icloud.com-mail?

Göra en forward på allt är nog inga problem (http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/internet/32...).

Jag vet inte hur avancerade regler du kan ha i iCloud mail, men det är mycket möjligt.
Någon som använder iCloud för sin mail är nog bättre att svara på det.

I klienten på datorn (mail.app) kan du sätta upp regler annars när mailen väl hamnar där och lägga det i foldrar.
Och så har du kontot på din iPhone som synkas mot iCloud så bör väl allt fungera fint.

1
Bevaka tråden