Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport: Haswell-baserade Macbook Pro levereras i september

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya efterlängtade Macbook Pro med Haswell-processorer sägs vara i produktion och färdiga för leverans i september. Möjligen visar Apple upp dem tillsammans med Iphone 10 september.

Läs hela artikeln här

Hoppas då på Thunderbolt 2 också

Hoppas på comeback för 17-tummaren.

Denna ska jag köpa DIRR då det går.

Detta är något att slå till på direkt när det kommer. Det ska jag göra!

Hoppas precis som KillwithSkill att det också kommer med Thunderbolt 2. Då känns den framtidssäkrad för ett tag framåt.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2013-08-23 16:55

Precis TB2 samt externa grafikkort så är saken biff

Ursprungligen av Pimmp:

Precis TB2 samt externa grafikkort så är saken biff

Vågar inte ens spekulera i vad externa grafikkort skulle kosta. Apple är ju inte direkt kända för sina låga priser..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-24 11:51

Jag är nöjd om MBPr slutar lagga när man scrollar i Safari.

Ursprungligen av maskh:

Vågar inte ens spekulera i vad externa grafikkort skulle kosta. Apple är ju inte direkt kända för sina låga priser..

Numera kör de flesta nya datorer EFI istället för BIOS, vilket borde innebära mindre problem att använda nya grafikkort för PC (förutsatt att kortet har stöd för EFI) till EFI baserade Macar. Då är det bara drivrutinen som måste finnas. Några opensource drivrutiner har börjat bli riktigt bra – så bra att de presterar minst lika bra som ordinarie drivrutin, kanske bättre i ett fåtal fall.

Då skulle folk kunna stoppa externa grafikkort för PC i ett Thunderbolt chassi… till mycket lägre kostnad än grafikkort Apple säljer och förmodligen till bättre prestanda, t.ex. NVIDIA Titan – vilket Apple inte har i sitt sortiment (än…?). Tyvärr är Thunderbolt chassin inte billiga idag… kanske blir det billigare i framtiden.

Ursprungligen av maskh:

Vågar inte ens spekulera i vad externa grafikkort skulle kosta. Apple är ju inte direkt kända för sina låga priser..

förra året kunde man köpa ett nvidia 680 mac edition för 5200

1
Bevaka tråden