Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wacom släpper penna för Ipad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Wacoms senaste penna riktar sig till Ipad-användare och heter Intuos Creative Stylus. Utrustad med Bluetooth och genvägsknappar ska den erbjuda en "realistisk känsla av penna och papper".

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-20 14:38

Är den så pass lagg-fri som på deras hemsida så är det väldigt imponerade!

Ursprungligen av Erik.dv:

Är den så pass lagg-fri som på deras hemsida så är det väldigt imponerade!

Ser fram emot att få testa den senare. Gillar min Wacom-ritplatta mycket och tycker inte att pennorna till Ipad haft så mycket att erbjuda så här långt.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-08-22 20:31

?Jag har provat massor av styluspennor med "gummi nos" och de har varit både bättre och sämre än att använda pekfingret. Jag har dock inte provat någon Wacom-penna. Efter första Adonit pennan har samtliga gummi nos-pennor lagts undan eller slängts.
Nu har jag en Jot Touch som också kommunicerar via den strömsnåla blåtand 4.0 och flera Jot Pro som vardagspennor. De ger mjuk fin precision med sin genomskinliga platta som inte döljer något under spetsen. Undvik Jot Classic och Jot Mini som är helt stumma utan fjädrande infästning. Det enda negativa om Adonit pennorna är att hitta den genomskinliga plattan när pennan tappats. Tips: Limma fast en neodym-magnet (31-1467 från Clas Ohlson) http://www.clasohlson.com/se/Neodym-magnet/Pr311466000
på pennhatten så slipper du leta plattor och köpa reservdelar, pennan sitter fast där du ställt den.
14 st "Jot Ready Apps" är idag anpassade till moment pennan Jot Touch och ytterligare 16 appar är på ingående.
http://adonit.net/jot-ready-apps/
Recension från en Adonitare som hittat rätt i stylusdjungeln.

Senast redigerat 2013-08-23 09:22
1
Bevaka tråden