Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat Fogg - gratis mobilt internet?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 08:36

Fick ett tips på Fogg http://www.foggmobile.com/
Där man ska få 1 GB/mån gratis som fungerar i Sverige Danmark och UK
10 GB för 149 kr/mån utan bindningstid gäller i fler länder
Försökt kolla deras hemsida men jag blir inte riktigt klok på var "haken" ligget. Inget om att det är reklam, som Joors
Låter för bra för att vara sant, Någon som vet mer?

Det fungerar fint, skrev ett inlägg om det här; http://www.99mac.se/forum/p/2161565

Haken är väl att Fogg räknar med att 1GB tar slut så man köper 10GB.

Jag har också ett Fogg kort.
Har provat lite i Sverige.
Men det grymmaste med det är att man kan använda kortet utomlands. Jag var i Danmark i somras och det funkade kanon. Hoppas bara att dom får till flera avtal med länder i Europa o gärna USA för den delen också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 10:22

Tack för svar!
Försökte kolla om någon skrivit men sökfunktionen listade inte dit inlägg @keptang. Jo, jag vet Google - men jag glömde

Så affärsidén är locka in på 1 GB så att de köper 10. Låter sympatiskt och jag hoppas att den håller
Just utlandsdelen med UK var jag mest intresserad av - ska bli intressant att testa i London om ett par veckor

Katinka! Har du fått kortet?
Annars kan det bli tight o hinna få kortet innan du åker?

Mitt kort skulle skickas i slutet av juni, men har fortfarande inte kommit fram. Börjar undra lite över det...
Snart har jag ingen användning av det längre eftersom jag åker till Lettland om en dryg månad, och där fungerar inte kortet..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 18:32

För den som liksom jag undrar vad det handlar om: http://www.swedroid.se/fogg-mobile-bli-testpi...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 23:44

@westerlu77 Nej, jag har inte fått kortet men de säger att de ska skickas 28 augusti
Fast det låter ju inte så hoppfullt om @Weedberg skulle fått sitt i slutet av juni men fortfarande inte fått det.
VI får se, annars får det väl bli kontantkort igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-20 00:07

Jag anmälde mig 10 juli och kortet kom på exakt utlovad dag, den 31 juli. Har inte testat det än men kommer få användning för det i september (Danmark) Hoppas de lyckas med planerna med fler länder.

Ursprungligen av Weedberg:

Mitt kort skulle skickas i slutet av juni, men har fortfarande inte kommit fram. Börjar undra lite över det...

Två dagar innan utlovad leverans kom det ett e-mail där man skulle skapa ett användarkonto och verifiera leveransadress. Du kanske missat det mailet?

Mitt kom exakt den dagen man angav till mig också. Fungerar fint.

Ursprungligen av IngoX:

Två dagar innan utlovad leverans kom det ett e-mail där man skulle skapa ett användarkonto och verifiera leveransadress. Du kanske missat det mailet?

Jag har tittat efter ett sådant, men inte fått något. Jag har däremot ett konto på foggmobile.com. Ska jag slänga iväg ett mail till dem?

Ursprungligen av Weedberg:

Jag har tittat efter ett sådant, men inte fått något. Jag har däremot ett konto på foggmobile.com. Ska jag slänga iväg ett mail till dem?

Om du inte hittar något sådant e-postmeddelande i din spam-korg eller liknande är det nog en god idé att höra av dig till dem. Något måste ju ha gått fel?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-08-20 11:33

Vilket nät använder Fogg?

Ursprungligen av Katinka:

Fick ett tips på Fogg http://www.foggmobile.com/
Där man ska få 1 GB/mån gratis som fungerar i Sverige Danmark och UK
10 GB för 149 kr/mån utan bindningstid gäller i fler länder
Försökt kolla deras hemsida men jag blir inte riktigt klok på var "haken" ligget. Inget om att det är reklam, som Joors
Låter för bra för att vara sant, Någon som vet mer?

Har testat Fogg ett par gånger när Telia strypt hastigheten på mitt konto. Fogg har fungerat utmärkt vid dessa tillfällen, även där Telia haft dålig 3G täckning.

Undrar just vilket nät Fogg använder.

Ursprungligen av ricnil:

Har testat Fogg ett par gånger när Telia strypt hastigheten på mitt konto. Fogg har fungerat utmärkt vid dessa tillfällen, även där Telia haft dålig 3G täckning.

Undrar just vilket nät Fogg använder.

Tre.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-08-20 11:41

Fogg

Ursprungligen av keptang:

Tre.

Gissade på Tre. Trevligt att få bekräftat. Tack!

Har dock inte kollat vad som händer när jag använt mina alla mina "gratisGB".

Väldigt intressant. Registrerade mig precis för ett gratis-kort. Hoppas att det håller vad det lovar.

Jag kör Joors http://www.joors.com/

Funkar prima

Det här passar nog min padda - perfekt då jag mest kollar mail när jag inte har WiFi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-20 14:35

Fråga till er som använt det - finns det krav på att man ska använda det med viss regelbundenhet?
Tänker på Joors som kräver att man använder det minst viss mängd var 90:e dag (eller liknande)

Ursprungligen av Katinka:

Fråga till er som använt det - finns det krav på att man ska använda det med viss regelbundenhet?
Tänker på Joors som kräver att man använder det minst viss mängd var 90:e dag (eller liknande)

den "begränsningen" har jag aldrig sett på Joors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-20 15:41

Det har jag. Fick meddelande att om jag inte använt mitt kort på 60 dagar varför det inaktiveras. Om jag inte använde det inom 30 dagar skulle det kosta att få det aktiverat igen. Med andra ord man måste använda minst 0.5 MB minst var 90 dag.

Husbilister rör sig runt om i Europa.
På vårt forum har det länge pratats och bytts erfarenheter om Fogg.
Kanske värt att titta på. Får man förresten länka till andra forum?
http://www.husbilskompisar.se/portal/showthre...

Ursprungligen av Katinka:

Det har jag. Fick meddelande att om jag inte använt mitt kort på 60 dagar varför det inaktiveras. Om jag inte använde det inom 30 dagar skulle det kosta att få det aktiverat igen. Med andra ord man måste använda minst 0.5 MB minst var 90 dag.

Det enda jag varit med om efter en lång paus var att jag måste ange sim-kortets pinkod, vilket kanske var det de menade efter 60dgr. Testade att koppla upp mig nu, var nog mer än 30dgr sedan -no problems...

Hittade dock detta på Joors supportsidor:

Citat:

Om kunden inte under en 60-dagarsperiod nyttjat tjänsten mer än en motsvarande förbrukning om 50MB, förbehåller Joors sig rätten att inaktivera tjänsten. Du kan inom 30 dagar från inaktivering kostnadsfritt återaktivera tjänsten.

1
Bevaka tråden