Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter synkas ej

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen bytt från dumtelefon till iPhone 4S. Sparade över alla SIM-kortskontakter till telefonen på en 3GS, gjorde back up på denna i iTunes och startade sedan 4S med dess inställningar. Kontakterna kom med. Körde Truecaller och fick adresser till alla kontakter. Inställd på att synka med iCloud. Kontakter i datorn är inställd på iCloud som konto på samma apple ID men de syns inte i kontakter på datorn. Hur får jag in adresserna också dit?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-15 23:22

Har du slagit på synkningen under Äpplet - Systeminställningar - iCloud?

Kalender är ikryssat under äpple- systeminställningar-iCloud. Något ytterligare man behöver göra?

Kollade nu i kontakter på webben och ser då att det är telefonen som inte synkat med icloud. Kontakterna finns inte synkade på iCloud.com.

Så vad måste jag göra för att få telefonen att synca med iCloud?
Under iCloud är samma konto aktivt som på datorn. Konatkter kalender påminnelse och safari påslagna.liksom hitta min iPhone. Har säkerhetskopierat till iTunes ej via iCloud.
Vad har jag missat?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-19 17:13

Och i Kontaktboken - Grupper har du Alla iCloud markerat? Och inget annat?

På en av familjens iphone finns en knapp uppe till höger "grupper" i kontaktappen och där inunder är det mycket riktigt markerat Alla iCloud. I den aktuella telefonen finns inte denna knapp- bara en rund pil. Om man trycker på den jobbar nätverket men inget händer. Hur hittar jag till rätt inställning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-19 23:18

Version av iOS?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-20 00:25

Om du inte redan testat det femtielva gånger... så kan det sparka igång om du stänger av och sätter på igen
(Telefoninställningar>iCloud>Kontakter)

I datorn: har du några adresser sedan tidigare i Kontakter.app? Du kan behöva kolla i Inställningar>Konton, man kan ha adresskort som bara sparas i kontot "På min mac" och inte synkroniseras via iCloud. I så fall är det bara att dra över dom. Jämför sedan med iCloud på weben så att du vet att du fått datorsidan att funka. Och när väl telefonsidan vill börja synka ska du få fråga om du vill slå ihop med adresserna som redan finns i iCloud.

Ursprungligen av kenjon:

Version av iOS?

6.1.3

Ursprungligen av IngoX:

Om du inte redan testat det femtielva gånger... så kan det sparka igång om du stänger av och sätter på igen
(Telefoninställningar>iCloud>Kontakter)

I datorn: har du några adresser sedan tidigare i Kontakter.app? Du kan behöva kolla i Inställningar>Konton, man kan ha adresskort som bara sparas i kontot "På min mac" och inte synkroniseras via iCloud. I så fall är det bara att dra över dom. Jämför sedan med iCloud på weben så att du vet att du fått datorsidan att funka. Och när väl telefonsidan vill börja synka ska du få fråga om du vill slå ihop med adresserna som redan finns i iCloud.

Lite läskigt att slå av och på. Fråga omman vill spara de kontakter som tidigare synkats i iCloud. Men så vitt jag förstår har inget synkats. Kan man vara säker på att telefonens kontakter inte skrivsöver/försvinner ?

I kontakter på macen fanns bara en kontakt som truecaller lämnat efter sig samt den egna med epost adressen. Inget annat. Tog bort trucalleradressen på datorn och öppnade sedan iCloud och då försvann den adressen därifrån också = synkningen fungerar mellan dator och iCloud men inte mellan telefonen och iCloud.

Tog och stängde av kontakter i telefonen, sparade på telefonen och startade sedan kontakter igen enligt förslag från IngoX. Fungerade klockrent. När jag satte på igen synkade telefonen upp alla kontakter i iCloud. Tack!

1
Bevaka tråden