Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Iphone 5C ersätter Iphone 5"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De flesta rykten pekar på att Apple lanserar en Iphone 5S och en Iphone 5C i plast vid ett event nästa månad. Om Ming-Chi Kuo har rätt ersätter plastmodellen Iphone 5, medan Iphone 4S finns kvar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-08-19 20:16

Jag har fortfarande svårt att tro på detta envisa rykte. Det vore så olikt Apple att tumma på kvaliteten och släppa ut en "skitlur" på marknaden bara för att täppa till glappet kostnadsmässigt till en riktig iPhone.
Dessutom tror jag att man i så fall, om det släpps en 5C, siktar in sig på att få bort 4S och dess 30-pinskontakt och ersätter den med lightning för att få en enhetlig kontakt på alla bärbara i-produkter.

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2013-08-20 09:44

Det låter konstigt. Hela poängen med 5C är ju att få en mer "enhetlig" produktlinje där alla telefoner är nya men med olika prestanda. Att ha kvar 4S:en leder ju till samma problem som dom har i dagsläget, dvs att folk springer och köper gamla modeller.

Vad är det som säger att en lägre prissatt telefon blir en "skitlur"? 3G och 3Gs gjordes i plast och ingen kallade dem för skittelefoner och de höll rätt bra.

Och inte vet jag om det är ett problem att folk köper de gamla modellerna? Ett problem är det om ingen köper någonting eller om vi inte köper den nya modellen.

Jag kan mycket väl tänka mig att de har kvar 4S och lanserar en 5C såsom ett annat mellanprisalternativ tillsammans med 4S fast med större skärm och sedan fasar ut 4S om ytterligare ett år (allt förutsatt att de klarar av att hålla igång produktionen i tillräcklig takt för alla modeller). 4S borde vara väldigt billig att producera för Apple eftersom alla verktyg/maskiner borde vara avskrivna.

Men det är bara att vänta och se... Räknar ner...:)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-08-20 12:25

Apple har inte gjort sig kända solidarisera sig med gammal hårdvara!

För min del passar det bra de fortsätter producera 4S ett år till, så slipper man riskera bli helt utan app-uppdateringar.

1
Bevaka tråden