Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox + Mailbox = 1GB extra

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Följ instruktionerna i länken: http://9to5toys.com/2013/08/17/get-an-extra-1...

Edit: Jag ligger uppe på 10.25 gratisgigg:)

Senast redigerat 2013-08-17 19:58

Tack! 6.88 GB just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-17 21:11

Tack! 9,38 GB gratis nu

Ursprungligen av zocord:

Tack! 9,38 GB gratis nu

Hur knöp du så mkt utrymme gratis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-17 21:24

Jag har kört dropbox sen länge. Ibland har de små tävlingar och liknande. Då brukar jag försöka få så mycket som möjligt.

Det fanns en period där du kunde få dubblerat utrymme om du laddade upp foton via telefonen på dropbox... Jag gjorde några videofilmer av ingenting och laddade upp:)

Mörker, mörker - dubbla utrymme - bort med filmerna:)

Det gäller att få nys om alla erbjudanden och utnyttja dem maximat

Tack för tipset, nu 11GB

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-08-18 08:54

Tackar, nu har jag 61GB gratis

Ursprungligen av Json_81:

Tackar, nu har jag 61GB gratis

Det var i särklass det högsta som jag sett... Allt på samma konto?

Jag har iofs mer än mina 10 GB eftersom jag dessutom har några extra frikonton kopplade till andra mejladresser så det räknas inte:)

Tack för tipset!

Bra tips!

Tack för tipset, nu 16.2GB gratis.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-08-18 10:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Det var i särklass det högsta som jag sett... Allt på samma konto?

Jag har iofs mer än mina 10 GB eftersom jag dessutom har några extra frikonton kopplade till andra mejladresser så det räknas inte:)

Ja, det är samma konto.
Men en del av det gäller bara i två år tror jag det var, 40 eller om det var 50GB "försvinner" så småningom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-18 14:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Det fanns en period där du kunde få dubblerat utrymme om du laddade upp foton via telefonen på dropbox... Jag gjorde några videofilmer av ingenting och laddade upp:)

Mörker, mörker - dubbla utrymme - bort med filmerna:)

Funkar även om man vill utnyttja de max 3 GB Camera Upload ger, även om det just nu inte ger "dubbelt". Tack för tipset.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-08-18 15:01

Tack för tipset!

Jag som inte ens använder gmail.

Har inte gjort denna, känns lite dumt att ge Google mer info men genom att koppla in Twitter och skriva en rad om vad jag tycker är bra med Dropbox så tjänade jag totalt 500 MB extra o är nu uppe i 3 TB av vilket jag använder 15%

Ursprungligen av Mymac4ever:

Har inte gjort denna, känns lite dumt att ge Google mer info men genom att koppla in Twitter och skriva en rad om vad jag tycker är bra med Dropbox så tjänade jag totalt 500 MB extra o är nu uppe i 3 TB av vilket jag använder 15%

Det som kopplingen gör att är att du kan lägga till filer från ditt dropboxkonto som attachment. Så länge som du inte gör det så ser inte google någonting:)

Twittergrejen verkade intressant och jag tjänade ihop en extra halvgigabyte samt att jag lade till kopplingen till Facebook också. Uppe i 10.88 GB nu. Strålande! Det kommer att räcka för mig. Tack för tipset!

Ursprungligen av BlackSmp:

Twittergrejen verkade intressant och jag tjänade ihop en extra halvgigabyte samt att jag lade till kopplingen till Facebook också. Uppe i 10.88 GB nu. Strålande! Det kommer att räcka för mig. Tack för tipset!

Twittergrejen? Kopplingen till Facebook? Vad gör man då, för att få 500MB vardera eller bara på twittergrejen. Vad gör man för att få det?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2013-08-19 14:29

Tack för tipset Jalle!

Uppe i 24.85 bonusgig nu

DropQuest 2012, Space Race och Camera Uploads är mina största bidragare hittills.

Ursprungligen av BlackSmp:

Följ instruktionerna i länken: http://9to5toys.com/2013/08/17/get-an-extra-1...

Edit: Jag ligger uppe på 10.25 gratisgigg:)

Ursprungligen av Mymac4ever:

...känns lite dumt att ge Google mer info...

Man är ju inte tvungen att faktiskt använda funktionen med bilagor, vilket redan påpekats (se inlägg 19).

Eller så tar man helt enkelt bara bort kopplingen igen, så fort man har fått den extra gigabyten.

Senast redigerat 2013-08-19 16:15
Ursprungligen av panther:

Twittergrejen? Kopplingen till Facebook? Vad gör man då, för att få 500MB vardera eller bara på twittergrejen. Vad gör man för att få det?

Logga in på Dropbox via webben så finns det en länk med möjligheter att få extra lagringsutrymme. Om jag minns rätt så ska du titta under ditt konto och pull-down menyn där

Ursprungligen av BlackSmp:

Logga in på Dropbox via webben så finns det en länk med möjligheter att få extra lagringsutrymme. Om jag minns rätt så ska du titta under ditt konto och pull-down menyn där

Ok, trodde det var något nytt. Allt det 'gamla' har jag redan gjort. Tack ändå

Tråden handlar om Dropbox, inte Copy, det finns en tråd redan för Copy.

2 inlägg borttagna.

1
Bevaka tråden