Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att logga in på min MacBook PRO även om jag har rätt lösen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag behöver lite tips/ hjälp angående min MacBook Pro. Jag hämtade ut min dator från Apple service för två dagar sedan då den hade fastnat på säkert läge och inte kunde logga in, även om jag hade rätt lösenord. Problemet då var att man inte kunde använda små bokstäver, siffrorna gick inte att använda etc. När jag hämtade ut den fungerade allt fint. Jag fick ett nytt lösenord och de sa att de hade satt upp ett nytt konto samt testat hårdvaran. Igår tittade jag på film på min dator och sedan somnade jag. Idag har problemet uppstått igen. Den startas upp och sedan kommer jag till inloggningssidan och vid tiden uppe i hörnet står "säker start" med röda bokstäver. Jag kan inte logga in etc. Behöver hjälp!

Lite basinformation är aldrig fel:
- Vilken MacBook pro-modell?
- Processor, minne, hårddisk?
- Vilken version av OS X?

Men spontant känns det ju som någon typ av hårdvarufel, och den får nog lämnas in igen.

Det är en MacBook Pro 13' från 2011.
OS X mountain lion

Om du nu bara får stora bokstäver och inte siffror (eller får du inga tecken alls på siffertangenterna ?) så har garanterat någon av skifttangenterna fastnat nere
kolla och gör i så fall rent
annars borde du väll kunna plugga i ett USB tangentbord

Ser du vilken tangentbordslayout som är vald? Exempelvis kanske ditt lösenord inte blir samma om du trycker på samma tangenter fast på engelsk layout eller liknande.

Till slut kanske du får återställa lösenordet.
http://osxdaily.com/2011/04/25/change-admin-p...

Ursprungligen av disktant:

Om du nu bara får stora bokstäver och inte siffror (eller får du inga tecken alls på siffertangenterna ?) så har garanterat någon av skifttangenterna fastnat nere
kolla och gör i så fall rent
annars borde du väll kunna plugga i ett USB tangentbord

Exakt! Eftersom det är skifttangenten som triggar en säker start så är det med största sannolikhet så att en skifttangent fastnat. Frågan är om det funkar med externt tangentbord. Om skift är nere på det inbyggda, kommer då det externa också att skriva versaler?

1
Bevaka tråden