Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10/9. Då presenteras den nya iPhonen med mera...

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Allt enligt allt buzz på Twitter nu.

Baseras tydligen på information från AllThingsD om jag fattar allting rätt

Senast redigerat 2013-08-11 09:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-11 10:25

Länkade diskussionen från framsidan. #nyhetstips.

Nu är det bara att vänta på Jim Dalrymples tumme upp eller ner:)

Edit: nyss så kom följande tweet från dalrymple

I do have something to say about this rumored Sept 10 event, but not until tomorrow.

I promised my son a weekend away with no work.

Senast redigerat 2013-08-11 16:00
Ursprungligen av BlackSmp:

I promised my son a weekend away with no work.

<3

OnT: Undrar om Apple väljer att lansera någon budget-iPhone eller inte.

Olyckligt att jag inte lär ha råd att gå från iPhone 5 till nya iPhone förrän i oktober.

Rene Ritchie på imore säger sig ha bekräftelse på datumet från en oberoende källa... Så det börjar se lovande ut

http://m.imore.com/yes-its-true-iphone-5s-eve...

Finns det ens någon anledning att fundera på att byta upp sig till 5S om den blir som alla tror?

Ursprungligen av Mactastic:

Finns det ens någon anledning att fundera på att byta upp sig till 5S om den blir som alla tror?

Självklart finns det anledningar. Men vilka anledningar som finns, och hur stora de är, beror ju väldigt mycket på vad man byter från.

Så du får nog vara lite mer specifik i din frågeställning. Menar du från 5 till 5S?

Jag som har en 4S tycker att det finns anledning att byta upp sig, och jag kommer att köpa en 5S.

Ursprungligen av Mactastic:

Finns det ens någon anledning att fundera på att byta upp sig till 5S om den blir som alla tror?

Det faktum att andra iPhone än 5S inte är den senaste modellen är väl anledning nog? Kan man sen påpassligt nog ha strul med sin gamla, eller ha chans att kunna förlänga sitt abonnemang så är det väl ingen tvekan att slå till?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart finns det anledningar. Men vilka anledningar som finns, och hur stora de är, beror ju väldigt mycket på vad man byter från.

Så du får nog vara lite mer specifik i din frågeställning. Menar du från 5 till 5S?

Jag som har en 4S tycker att det finns anledning att byta upp sig, och jag kommer att köpa en 5S.

Skallen är fortfarande i semestermode. Från iPhone 5 till 5S tänkte jag. Det börjar bli dags att få ut en annons snart i så fall.
Jag har en känsla av att det blir en klassisk "S"-bump med lite bättre CPU/GPU och kamera.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-08-12 11:28

Låter bra! Strunt i iPhone 5S, det jag är ute efter är en färdig version av iOS 7.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-12 11:30

Fingeravtrycksläsare och/eller NFC tycker jag skulle vara väldigt intressant (för mej i alla fall).

Ursprungligen av maskh:

Olyckligt att jag inte lär ha råd att gå från iPhone 5 till nya iPhone förrän i oktober.

Och du tror inte att den kommer till sverige i just den månaden då da?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-08-12 11:35
Ursprungligen av kenjon:

Fingeravtrycksläsare och/eller NFC tycker jag skulle vara väldigt intressant (för mej i alla fall).

Hur är det med NFC i Sverige egentligen? Använder några större/vanliga kedjor det idag? Ica tycks i alla fall ha pratat om det, men sa ifjol att "Inom fem år tror jag att vi kan betala med våra mobiler". Argh...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-12 11:40

Problemet är väl Hönan eller Ägget….

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2013-08-12 11:50
Ursprungligen av JND:

Hur är det med NFC i Sverige egentligen? Använder några större/vanliga kedjor det idag? Ica tycks i alla fall ha pratat om det, men sa ifjol att "Inom fem år tror jag att vi kan betala med våra mobiler". Argh...

Problemet är att bankerna inte är villiga att börja anväda det p.g.a säkerhetsrisken. Du får börja handla med BART istället.

Ursprungligen av kenjon:

Fingeravtrycksläsare och/eller NFC tycker jag skulle vara väldigt intressant (för mej i alla fall).

Jag tror inte Apple är redo att hoppa på NFC-tåget än. Det de gör med Bluetooth 4.0 (iBeacons bl.a) ersätter många av användningsområdena för NFC.
Hade det inte varit för "läckan" angående fingeravtrycksläsare så hade jag sagt att det är BS också.

Ursprungligen av c-man_blurayking:

Och du tror inte att den kommer till sverige i just den månaden då da?

Hm, jo, iofs. Tänkte fel..

och nu har Jim Dalrymple sagt sitt...

http://www.loopinsight.com/2013/08/12/apples-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-14 22:31
Ursprungligen av BlackSmp:

och nu har Jim Dalrymple sagt sitt...

http://www.loopinsight.com/2013/08/12/apples-...

Rak på sak, yep!

Ursprungligen av Noorp:

Problemet är att bankerna inte är villiga att börja anväda det p.g.a säkerhetsrisken. Du får börja handla med BART istället.

Det blir nog lite tungt att ha en tunnelbanetågset i plånboken!
http://www.bart.gov

De kunde ha valt ett bättre namn eftersom BART är väldigt känt och starkt förknippad med tunnelbana! Jag har åkt den förresten. Hur som helst är den den korrekta länken här:
https://www.bart.se

Senast redigerat 2013-08-15 14:19
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-15 12:45

Det finns för många småskaliga tjänster. Seqr, Bart, Swish och säkert flera.
Swish är ju redan de stora bankerna inne i, använd den istället. Och den kör ju Mobilt BankID så säkerheten är ju redan fixad.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-15 19:36
Ursprungligen av maskh:

Olyckligt att jag inte lär ha råd att gå från iPhone 5 till nya iPhone förrän i oktober.

Vad är det som stör dig med iPhone 5?

Ursprungligen av onnyt:

Vad är det som stör dig med iPhone 5?

Den saknar stöd för de vanligaste frekvenserna för 4G i Sverige.

Ursprungligen av maskh:

Den saknar stöd för de vanligaste frekvenserna för 4G i Sverige.

Säg som det är.. Den saknar stöd för de frekvenser som används för LTE i Sverige förutom på några få platser i Stockholm, Göteborg och Malmö...

Den har överhuvudtaget inte sålts som en LTE (eller 4G) telefon i Sverige. (Möjligen kan man ha ändrat det de sista månaderna)

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2013-08-20 09:46
Ursprungligen av kenjon:

Det finns för många småskaliga tjänster. Seqr, Bart, Swish och säkert flera.
Swish är ju redan de stora bankerna inne i, använd den istället. Och den kör ju Mobilt BankID så säkerheten är ju redan fixad.

Men Swish löser ju inte problemet med att betala. Den är ju bara till för att skicka pengar mellan privatpersoner.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-20 17:29

Var väldigt otydlig där
Jag menade att bankerna skulle använda sej av den för att kunna betala, istället för att införa nya tjänster. Alltså ändra Swish så den går att betala med.

Mitt stora issue fortfarande med alla smartphones är att fortfarande INGEN tillverkare levererar riktigt bra batteritid.
Apple är ju grymma nu med Macbook Air o paddan. Jag skulle vilja kunna köra skiten ur telefonen från morgonen till kväll utan att behöva ladda den. Som det är nu så är det helt omöjligt, särskilt med min 5:a:(
Jag vet inte dock inte om det har att göra med iOS:et eller hårdvaran, förmodligen krävs det ett ännu kraftfullare batteri.

Ursprungligen av westerlu77:

Mitt stora issue fortfarande med alla smartphones är att fortfarande INGEN tillverkare levererar riktigt bra batteritid.
Apple är ju grymma nu med Macbook Air o paddan. Jag skulle vilja kunna köra skiten ur telefonen från morgonen till kväll utan att behöva ladda den. Som det är nu så är det helt omöjligt, särskilt med min 5:a:(
Jag vet inte dock inte om det har att göra med iOS:et eller hårdvaran, förmodligen krävs det ett ännu kraftfullare batteri.

Jag håller med. Mavericks ger riktigt bra batteritid för datorerna, men de har betydligt mer batteri än vad telefonerna har och jag vill inte ha en större skärm bara för att få plats med större batteri. Jag vill ha bättre batteritid med samma storlek som nu och det är ett jobbigt problem att lösa

Bevaka tråden