Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser inte vem som fått kopia i Mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Högsby
  • 2013-08-15 11:52

På inkommande mail, ifrån vissa avsändare, ser det ut som att jag har fått mailet direkt från avsändaren när jag i verkligheten fått en kopia från densamma.
Lite svårt att förklara men det står alltså "Från (eller "överskrift" snarare): Eva, Till: Andreas" och sedan inget mer. I själva verket var mailet "Till: Patrick" och med kopia till mig och en annan kollega. Jag ser vare sig "Till-namnet" eller att kollegan blivit kopierad.
Fenomenet dök upp för några månader sedan och berör inte alla avsändare, ibland blir det "redigt". Det uppstår med mail ifrån både Mac och Pc. Jag kör imap-mail (Gmail) och samma fenomen uppstår på Iphonen.
Någon som har en aning??

Mvh
Andreas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-15 11:56

Avsändaren har inte angett dej och/eller andra som Bcc (blind carbon copy) istället för Cc?

  • Medlem
  • Högsby
  • 2013-08-15 12:27

Hej och tack!

Fick nyss ett mail ifrån "Eva" som gått till mig och kollegan. Kollegan (som också har Gmail samma domän eller konto eller vad det kallas, hos Google som jag) ser att vi båda står i "Till-raden" alltså ingen kopia till någon. Trots det så ser inte jag att kollegan också fått mailet. Funderade ett tag på ifall det var någon inställning i Google-kontot men i så fall borde jag väl aldrig få några mail som ser "normala" ut??

Mvh
Andreas

Vill bara kolla så att jag har uppfattat det rätt:
- kollegan ser både sitt eget och ditt namn bland mottagarna?
- du ser ditt eget namn men inte kollegans?
- det är bara ni två som är mottagare av mejlet?
- det är samma mail som du och kollegan har fått, inte två olika mail?

1
Bevaka tråden