Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen fått fnatt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2013-08-06 14:38

Har en 2 knappars Dell-mus, med scrollhjul, ansluten till USB. Just nu till min G4.

Den uppför sig märkligt. Skall jag ex.vis markera en rad så blir det hela stycket. Vill jag markera raden så måste jag göra en markering i början och sedan motsvarande i slutet av raden. Den gör så här oavsett om jag jobbar i word eller direkt på en hemsida.

De är liksom känsligare än tidigare. Ibland när jag betalar räkningar via PG och trycker på betalning så får jag reda på att jag redan tryckt en gång, vilket jag inte har.
Har för mig att detta hänt för ett par år sedan, men minns inte hur det löste sig.
Tips mottages tacksamt.

Eftersom du inte berättar ett dugg om vad du har provat och var du har kollat, så får vi börja från början...

1. Har du provat att starta om datorn?
2. Har du provat att koppla ur musen och koppla in den igen?
3. Har du provat att koppla musen i en annan USB-port?
4. Har du provat den musen i en annan dator, för att se om den beter sig likadant där?
5. Har du provat att logga in som en annan användare i datorn, för att se om musen beter sig likadant där?
6. Har du provat med en annan mus, för att se om den beter sig likadant?
7. Hur ser mus-inställningarna ut i din dator?
8. Är musen kopplad direkt i datorn, eller via en USB-hub?
9. Vilka andra USB-enheter är inkopplade i datorn?
10. Vilken version av OSX kör du?

Ursprungligen av torin:

...till min G4...

G4 är en processormodell, inte en datormodell.

Det finns Power Mac G4, Mac Mini G4, iMac G4, iBook G4, PowerBook G4 och Xserve G4.

Berätta gärna lite mer exakt vilken datormodell det är. Det har kanske inte någon större betydelse i just den här frågan, men det är alltid bra att ha så mycket grundinformation som möjligt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

G4 är en processormodell, inte en datormodell.

Det finns Power Mac G4, Mac Mini G4, iMac G4, iBook G4, PowerBook G4 och Xserve G4.

Berätta gärna lite mer exakt vilken datormodell det är. Det har kanske inte någon större betydelse i just den här frågan, men det är alltid bra att ha så mycket grundinformation som möjligt.

...Systemvariant kan också vara av intresse för dem som försöker hjälpa e-som olika lösningar kan funka olika för olika system....

Ursprungligen av Mymac4ever:

...Systemvariant kan också vara av intresse...

Jag vet inte riktigt vad du menar med "systemvariant". Men om du menar operativsystem, så har jag redan frågat efter det (se fråga 10 i inlägg 2).

Och nu när vi har väckt tråden efter nästan en veckas dvala, så säger jag:
Hallå, torin! Har du hittat någon lösning, eller kvarstår problemet?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag vet inte riktigt vad du menar med "systemvariant". Men om du menar operativsystem, så har jag redan frågat efter det (se fråga 10 i inlägg 2).
...

Missade tydligen det

Ursprungligen av torin:

...Tips mottages tacksamt.

Tips har du fått.

Någon form av respons på de tipsen mottages tacksamt.

1
Bevaka tråden