Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper andra utvecklarversionen av OS X Mavericks

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För utvecklare finns nu en ny förhandsversion av OS X Mavericks tillgänglig att hämta från Apple.

Läs hela artikeln här

Safari lär kännas mer "snappier".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-26 11:36
Ursprungligen av keptang:

Safari lär kännas mer "snappier".

Garanterat sjukt mycket "snappier"!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-26 11:59

Nya appar i Launchpad får stjärnor runt sig för att visa att de är nya.
Man kan scrolla mellan veckor och månader i Kalender.
iCloud Keychain alltså, mums.

Ursprungligen av keptang:

Safari lär kännas mer "snappier".

Ordet snappier var faktiskt med i 9to5macs lista

Det enda jag saknar med OX Mavericks (både via iCloud och via internt intranet) är möjligheten att dela filer, på samma sätt som dela bildstream. Dessutom skall de delade filerna skall kunna redigeras av flera personer samtidigt, sk. collaboration editing API – det som Apple plädrade så mycket i slutet av 1990-/början av 2000-talet. Filägaren skall kunna själv ställa in vilka som får läsa/skriva och om collaboration editing med en fil är tillåtet eller ej. antingen individuellt eller gruppvis.

Detta förutsätter att flera program har stöd för collaboration editing API. De program som inte har stöd för det skall antingen enbart kunna läsa filer eller inte alls se dessa filer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-26 13:40
Ursprungligen av Adrian B:

Ordet snappier var faktiskt med i 9to5macs lista

Till och med Apple!

http://www.apple.com/osx/preview/

Ursprungligen av joakimo:

Till och med Apple!

Ha ha, det hade jag missat, underbart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-30 15:56

Har testat OS X 10.9 nu och tycker att Safari är väldigt optimerad. Hela systemet överlag känns snabbare och då testade jag via en 5400rpm disk i ett USB2-kabinett på en MBP från 2007.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-07 22:14

DP5 är ute nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-07 23:32

iPhoto är nu 64-bit. iBooks har kommit i DP5

Ursprungligen av acke:

iPhoto är nu 64-bit. iBooks har kommit i DP5

Mina böcker trillar dock inte in i iBooks.

iBooks i OSX är för övrigt riktigt önskat! När jag studerade engelska så köpte jag de flesta böcker via Apple Store. Fungerade bra att läsa på iPad men mindre bra när man ska skriva essäer på datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-08 18:32

Inte mer än rimligt att inte Apple ändrade på OS X grafik mer än att ta bort det värsta (tittar på dig Adressbok och Kalender) i OS X 10.9. Antar att nästa OS X version och alla program från Apple kommer att ta ett steg bort från det vi har idag. Inte lika långt som iOS 7 gjorde men jag tror att vi kommer att få en hel del nyheter i nästa version.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mina böcker trillar dock inte in i iBooks.

iBooks i OSX är för övrigt riktigt önskat! När jag studerade engelska så köpte jag de flesta böcker via Apple Store. Fungerade bra att läsa på iPad men mindre bra när man ska skriva essäer på datorn.

Har du rätt apple-id då? Kan vara läge att kolla - om du använder flera:)

Mina ramlade in som de skulle

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du rätt apple-id då? Kan vara läge att kolla - om du använder flera:)

Mina ramlade in som de skulle

Jo, det är rätt. Har endast ett.

Och nu några dagar senare har böckerna tydligen trillat in av någon anledning

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mina böcker trillar dock inte in i iBooks.

iBooks i OSX är för övrigt riktigt önskat! När jag studerade engelska så köpte jag de flesta böcker via Apple Store. Fungerade bra att läsa på iPad men mindre bra när man ska skriva essäer på datorn.

Har just petat in DP5 av Mavericks, men jag hittar då ingen iBooks här. Det står i release-notes att den ska vara med.

Edit:
Hur är det man säger på utrikiska - "when you make an assumption, you make an ass out of u and mption"? (Det där var faktiskt från Long kiss goodnight med Samuel L Jackson och Geena Davis).
Hursomhelst, utgick från att den jag laddade ner från Apple igår kväll var DP5 och inget annat, men efter en stunds mekande pep App Store till och ville uppdatera till DP5 1.0. Efter att den installationen kördes låg ju iBooks precis där den ska vara.

Senast redigerat 2013-08-14 14:16
1
Bevaka tråden