Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra pris Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan råkade se denna till ett riktigt fint pris!
Jag har även beställt denna tänkte att någon som är ute efter en!

http://www.dustinhome.se/product/5010746522/a...

Är iaf en I7 och 8 GB ram och 1680x1050 display och 256GB SSD för endast 12990

Edit: är en 2011 modell köp ej om ni inte är ute efter en sådan. Den finns övrigt ej kvar på sidan

Senast redigerat 2013-08-07 16:05

Yep, ett ok pris, men det är en utgången produkt, har legat på hyllan i minst 1 år (levereras med Lion) och säljs inte av Apple längre.

Ursprungligen av keptang:

Yep, ett ok pris, men det är en utgången produkt, har legat på hyllan i minst 1 år (levereras med Lion) och säljs inte av Apple längre.

Nja. Det är ju 2012s årsmodell sitter ju ivy bridge och 650M och vem av oss här har inte ML i AppStore att ladda ner?

Den finns att beställa hos Apple själva.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Edit: vet att det kommer nya modeller snart. Eller borde göra iaf. Tyckte dock att det var ett riktigt fint pris. Billigare än air med ungefär samma komponenter.

Ursprungligen av Yellowtown:

Nja. Det är ju 2012s årsmodell sitter ju ivy bridge och 650M och vem av oss här har inte ML i AppStore att ladda ner?

Den finns att beställa hos Apple själva.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Ja, kollade igenom specarna igen och den ser lite halvkonstig ut.
2.4GHz i7 finns inte hos Apple idag, men kanske fanns då, mid 2012.

Det är ett ok pris.

Ursprungligen av keptang:

Ja, kollade igenom specarna igen och den ser lite halvkonstig ut.
2.4GHz i7 finns inte hos Apple idag, men kanske fanns då, mid 2012.

Det är ett ok pris.

Jo somsagt det är något skumt därför jag testade att beställa den har ju 14 dagar öppet köp vilket gör att stämmer det inte så är det bara att skicka tillbaka.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-08-07 11:26

Specarna ser lite fishy ut. i7 2,4 GHz har inte funnits i en 15" MBP sedan Sandy Bridge-modellen, men grafikspecarna tyder på att det är Ivy Bridge i den. Dessutom står det 4 GB i rubriken, men 8 GB i de detaljerade specarna.

Nu är ju Dustin en etablerad och pålitlig återförsäljare, så det lär inte vara några problem att returnera med hjälp av ångerrätten, men om man köper får man vara beredd på att kanske inte få det man förväntar sig. Om det bara är processorhastigheten som är ett skrivfel så kostar samma modell över 20k i Apple Store. Då känns det nästan för bra för att vara sant.

Ursprungligen av Vassius:

Specarna ser lite fishy ut. i7 2,4 GHz har inte funnits i en 15" MBP sedan Sandy Bridge-modellen, men grafikspecarna tyder på att det är Ivy Bridge i den. Dessutom står det 4 GB i rubriken, men 8 GB i de detaljerade specarna.

Nu är ju Dustin en etablerad och pålitlig återförsäljare, så det lär inte vara några problem att returnera med hjälp av ångerrätten, men om man köper får man vara beredd på att kanske inte få det man förväntar sig. Om det bara är processorhastigheten som är ett skrivfel så kostar samma modell över 20k i Apple Store. Då känns det nästan för bra för att vara sant.

Om jag säger såhär så har jag en retina 15 tum, jag skulle köpa en 13tummare eller en air och då denna va billigare så tog jag den och är det fel så skickar jag bara tillbaka den!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-08-07 11:38
Ursprungligen av Yellowtown:

Om jag säger såhär så har jag en retina 15 tum, jag skulle köpa en 13tummare eller en air och då denna va billigare så tog jag den och är det fel så skickar jag bara tillbaka den!

Jag klandrar dig inte. Jag blev lite sugen själv på att testa för att uppgradera från 13" early 2011.

Ursprungligen av Vassius:

Jag klandrar dig inte. Jag blev lite sugen själv på att testa för att uppgradera från 13" early 2011.

Ja precis, så får se vad jag ska göra om jag ska sälja den eller inte! har en early 2011 15 tummare och en 2009 13 tummare.
Så tänkte den kan ersätta dom två.
men får se!

Jag kan nu meddela att det ej är fel pris för den är skickad för det priset!
Att specsen sen stämmer överens är en helt annan femma! får se i morgon!

Varning gammal modell det satt ej ett 650m i de. Antagligen 6770m så ni vet.
Jag skickade tillbaka den.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-08-07 16:07
Ursprungligen av Yellowtown:

Varning gammal modell det satt ej ett 650m i de. Antagligen 6770m så ni vet.
Jag skickade tillbaka den.

Gick det så fort att få den?

Ursprungligen av Vassius:

Gick det så fort att få den?

Nej. Dustin ringde och sa att specsen inte stämde och frågade om jag fortfarande ville ha den. Då svarade jag nej tack och detta var det ända infon jag fick för han visste inte ens själv var det var för specs på datorn.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-08-07 16:18
Ursprungligen av Yellowtown:

Nej. Dustin ringde och sa att specsen inte stämde och frågade om jag fortfarande ville ha den. Då svarade jag nej tack och detta var det ända infon jag fick för han visste inte ens själv var det var för specs på datorn.

Okej, ganska väntat tyvärr. Men klart värt att chansa.

Ursprungligen av Vassius:

Okej, ganska väntat tyvärr. Men klart värt att chansa.

Jo men precis, Dock så har jag varit med om att det stämt och fått saker för ett riktigt fint pris!
Dessutom tog jag faktura vilket gör att jag låg aldrig ute med pengar! och jag behöver inte betala ett korvöre för något!

Så nu är det ut på jakt efter en Air för en fin penning!

1
Bevaka tråden