Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro fläktar konstant

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min vän har en MacBook Pro 2,26 GHz Intel Core 2 Duo, 8 GB 1333 MHz DDR3 med en nyinstallerad OCZ Vertex 256 GB ssd (flash minne)

Problemet är att datorn fläkt drar igång på hög hastighet och datorn blir väldigt varm utan att man knappt gör något. I skrivandets stund så har jag bara Google Crome igång och den är kokhet och fläktar på fullvarv.

Känner någon igen detta? Vad det kan bero på?

Tack på förhand!

Kolla om någon process pressar den, till exempel kan det vara så att spotlight ligger och indexerar.

Glöm inte att kolla alla processer, inte bara den inloggade användarens.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Kolla om någon process pressar den, till exempel kan det vara så att spotlight ligger och indexerar.

Glöm inte att kolla alla processer, inte bara den inloggade användarens.

Hur kollar jag det? Är det via Aktivitetskontroll?

Ursprungligen av fransisak:

Hur kollar jag det? Är det via Aktivitetskontroll?

Yepp.

Kollade aktivitetskontroll men hittade inget av värde. Bara programmen som faktiskt är igång och en massa som jag inte vet vad det innebär. Öppnade Fan Kontroll men den säger att Left Fan ligger på ca 3 800 RPM och Right Fan ligger på -1 RPM.

Vet inte riktigt hur jag går vidare med den infon...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-06 23:17

Ingen process som ligger över 10 %? Kollade du Alla processer?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-08-07 03:34
Ursprungligen av fransisak:

Kollade aktivitetskontroll men hittade inget av värde. Bara programmen som faktiskt är igång och en massa som jag inte vet vad det innebär. Öppnade Fan Kontroll men den säger att Left Fan ligger på ca 3 800 RPM och Right Fan ligger på -1 RPM.

Vet inte riktigt hur jag går vidare med den infon...

-1 låter som en trasig givare/sensor. Och då går kanske fläkten på max som följd av det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-07 07:47

Min blir också varm utan att några processer ligger och drar särskilt mycket. Bara att återställa PRAM vilket jag får göra lite då och då.
http://support.apple.com/kb/PH11243

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-08-12 10:38

Kretsen SMC styr bland annat fläktarna, Prova att återställa den.
http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale...

1
Bevaka tråden