Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer en Thunderbolt-split?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-08-06 18:28

När kommer det egentligen en Thunderbolt-split?
Jag har en MBA av senaste snitt samt en Mini från 2011, bägge har alltså Thunderbolt. Primärt har jag Minin som huvuddator, men ibland kopplar jag in Airen till skärmen. (TB-Display) Så jag började fundera: Varför finns det ingen split till Thunderbolt likt det finns till tex DVI?
Finns det, har jag bara missat det helt?
Jag vill alltså inte köra allt samtidigt. Vill bara slippa rycka ur kontakten ur Minin när jag ska använda min Air tillsammans med skärmen.

Jag vet att det finns splittar som delar upp en TB till tex USB, ethernet, firewire etc, men det var ju inte det som frågan handlade om...

+1

Jag kör mini 2012 med Thunderbolt skärm men skulle gärna ansluta nån av mina bärbara Macar smidigare. Tyvärr har jag inte sett någon dylik.

Sen önskar jag mig möjlighet att paira Magic Trackpad med thunderbolt skärmen istället så den automatiskt kopplar över till den Mac vars bild jag ser

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-08-07 00:35

Gissning: Aldrig. Thunderbolt är inte en enkel envägskommunikation utan hyfsat komplex datatrafik, och jag tror inte att det är så enkelt att det går att splitta signalen rakt av. Kanske skulle man kunna bygga en switch i stil med KVM-switchar så att man mekaniskt väljer vilken produkt som ska vara inkopplad, men jag tror att marknaden är rätt liten... Även om, ironiskt nog, jag också skulle uppskatta en sån här lösning

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-08-07 00:36

Med det inte sagt att det inte går att splitta/växla mellan själva DisplayPort-delen av Thunderbolt. Men jag tror inte det går åt det håll vi vill göra.

1
Bevaka tråden