Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart tillbehör får Apples Earpods att stanna kvar i öronen

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den kanadensiska designbyrån Ohm ledsnade på att Apples Earpods så lätt ramlar ur öronen när man rör sig och tog fram det smarta tillbehöret Sprng.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Den kanadensiska designbyrån Ohm ledsnade på att Apples Earpods så lätt ramlar ur öronen när man rör sig och tog fram det smarta tillbehöret Sprng.

Läs hela artikeln här

Antar att jag har haft tur, men mina har aldrig ramlat ur. Earpods har nog den bästa passformen jag stött på hittills.

Ursprungligen av Meatloaf:

Antar att jag har haft tur, men mina har aldrig ramlat ur. Earpods har nog den bästa passformen jag stött på hittills.

Beror kanske lite på vad man gör, men de sitter definitivt bättre än den tidigare modellen.

Tycker inte de är så mycket bättre än de gamla. Springer man å svettas "halkar" de ur.

Men mitt största problem är att jag tycker de läcker för mycket ljud. Eller så är det nått fel på typ alla med Apples lurar bland mina medpassagerare i kollektivtrafiken

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-08-06 19:11

Jag störs av att plastskaften slår mot örhängena och skramlar, den gamla modellen hade gummiklädda plastskaft och då inte hade det problemet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-06 19:40

Jag måste också ha tur för Earpods sitter kvar mycket bättre.
Kan jogga,gå på gym,crosstrainer utan att dom ramlar ur.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tycker inte de är så mycket bättre än de gamla. Springer man å svettas "halkar" de ur.

Men mitt största problem är att jag tycker de läcker för mycket ljud. Eller så är det nått fel på typ alla med Apples lurar bland mina medpassagerare i kollektivtrafiken

Håller till fullo med dig.
Tanken med lurar är ju att jag slipper lyssna på andras skit.

Inte måste jag använda mina egna "in-ear" för att hålla bort sådant...

Hmm har inte märkt av något av ovanstående. Är jätte nöjd med mitt par. Första paret som faktiskt sitter kvar och låter hyfsat.

Mina Earpods är de första in-ear hörlurar jag nånsin haft som inte trillar ur. De gamla kunde jag bara ha på vintern så mössan tryckte dem på plats.

De är ju inte 'riktiga' in-ear...och det var väl aldrig riktigt tanken heller?

De är ljusår bättre än första generationen apple-lurar också. Men - som många kanske vill ha - inte så mycket loudness därav en del som inte tycker om dem. Många lurar jag har lyssnat på är just väldigt förstärkta i diskant och bas.

Jag joggar regelbundet med mina och de trillar aldrig ur. OCH framför allt - när man joggar och tränar går det inte alls att använda in-ear just för att då hör man ju bara kroppsrörelserna mot in-ear-gummit som håller fast luren mot hörselgången.

Man kan också köpa reservkuddar på Clas Ohlson eller liknande affär. Kanske inte så snyggt, men funktionellt för löpning.

Ursprungligen av Uppstyrt AB:

Man kan också köpa reservkuddar på Clas Ohlson eller liknande affär. Kanske inte så snyggt, men funktionellt för löpning.
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mA0UaFWW1BQxNAh42FrOXPw.jpg

Men hur hjälper det på Earpods?

Det är bara att trä över dem, de är flexibla.

Ursprungligen av Uppstyrt AB:

Det är bara att trä över dem, de är flexibla.

Kan du visa hur det skulle hjälpa?

Ursprungligen av Anderlind:

Har en bild på't i telefonen.
Maila [email protected] så kan du få se.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-08 11:37

Det enda jag kan se att det hjälper är att stänga igen hålen och försämra ljudkvaliten.

Ursprungligen av lappen71:

Det enda jag kan se att det hjälper är att stänga igen hålen och försämra ljudkvaliten.

Ja alltså det är ju inget alternativ jag vill sälja in, om man vill ha den bästa ljudkvaliten. Jag gjorde det som en åtgärd för att kunna löpa med dem överhuvudtaget. De bara halkade ur när jag skulle springa innan. Gör som ni vill, det blir tyvärr extra svettigt också i öronen.

Nu har jag inget mer att säga i diskussionen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-08 17:52
Ursprungligen av Uppstyrt AB:

Ja alltså det är ju inget alternativ jag vill sälja in, om man vill ha den bästa ljudkvaliten. Jag gjorde det som en åtgärd för att kunna löpa med dem överhuvudtaget. De bara halkade ur när jag skulle springa innan. Gör som ni vill, det blir tyvärr extra svettigt också i öronen.

Nu har jag inget mer att säga i diskussionen.

Varför inte posta en bild så vi ser hur du har gjort istället för att bara hävda att det är bra.

Har heller inte problemet att earpods ramlar ur örat. Men tydligen finns delade erfarenheter om det.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tycker inte de är så mycket bättre än de gamla. Springer man å svettas "halkar" de ur.
Men mitt största problem är att jag tycker de läcker för mycket ljud. Eller så är det nått fel på typ alla med Apples lurar bland mina medpassagerare i kollektivtrafiken

Du får be dina medpassagerare att sänka musiken. Använd argument som "du kan förstöra dina öron om du spelar så där hög musik". Personligen blir jag väldigt irriterad när det sitter människor på bussen och spelar så högt att det hörs genom flera säten framåt.

Tog första joggingturen idag med mina Sprng. Kan rekommenderas. De löser helt klart problemet och är enkla att sätta fast och använda.

Tack för tipset!

1
Bevaka tråden