Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skruvmejsel till Macbook Pro Mid 2009 Batteri

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är det någon som vet vart man kan få tag på en "5-point pentalobe" skruvmejsel för Macbook Pro Mid 2009 gällande batteriet. Har googlat fram att det är en Pentalobe TS4 skruvmejsel men inte hittat någonstans i Sverige. Hade gärna sluppit betala frakten från England om det går. Känns som en skitsak som jag bara kommer använda 1 gång så känns inte speciellt kul att lägga ut hur mycket pengar som helst på det.

Tack på förhand för alla tips!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-08-02 19:10

Pengar är väl inga problem för en finansvalp. Lämna in maskinen och låt någon annan byta batteriet så slipper du köpa skruvmejseln.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-08-02 19:14

Tack för tipset, tyvärr så har just Macbook Pro Mid 2009 1,5 mm så de passar tyvärr inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-02 20:09
Ursprungligen av finansvalp:

Tack för tipset, tyvärr så har just Macbook Pro Mid 2009 1,5 mm så de passar tyvärr inte

Jag tror jag har en fick med när jag köpte en HDD bay till min 13 tummare! ser ut som torxmejsel va?

Ursprungligen av Yellowtown:

ser ut som torxmejsel va?

Inte riktigt, men nästan, jämfört med något annat iaf.

Ursprungligen av keptang:

Inte riktigt, men nästan, jämfört med något annat iaf.
http://2media.nowpublic.net/images//14/4d/144dbfbbf50a820e2ccc265f75eb01bb.jpg

ohh, my bad.
Men vafan..... eller är det det som håller fast batterierna eller? för när jag satte in optibayen så fick jag men en mejsel för att skruva loss wifin osv. hmm.... kan det varit en sådan eller en vanlig torx?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-04 13:15

Inser nu att tråden handlar om "pentalobe" och inte "triwing" som jag trodde.

Man behöver "triwing" för vissa andra saker och där är den från Kjell & Co för stor.
Eftersom det inte längre går att redigera inlägg som det gick förut så...

1
Bevaka tråden